fredag 1 mars 2013

Första dagen avklarad

FitnessFightens första dag strax avklarad.
Lite svårt var det när chipsskålen kom fram här till kvällningen, men nu är det tävling och banne mig jag ska klara mig i 31 dagar, hur svårt kan det vara. Men ändå när jag sitter och skriver detta inlägg så tänker jag "en ynka liten chipsbit kan väl inte skada" men nä det är bättre att gå och sova istället så känns det bättre i morgon.

Förutom mitt eget pass Core Boll Puls körde jag igenom första FF-dagens träningspass, jag kommer att bli en fena på att hoppa hopprep jag, och måste erkänna att det var tusen gånger roligare att hoppa hopprep runt i hallen i 10 minuter än att springa runt i hallen i 10 minuter. Nästa gång får jag ta med cykelbyxorna och köra spinning istället.  

Andra cardio-svängen körde jag 5 min hopprep och sen en bodystep låt som ger bra med puls och det funkade riktigt bra. 3 styrkevändor blev det också, mage, rygg, axlar och triceps fick vara med och jobba. Kändes riktigt bra men på första övningen lade jag till en vikt, annars kändes inget av övningen.

Men nu är jag dödstrött och måste sova lite så att jag orkar upp tidigt för att få i mig frukost; Sockerfria flingor, 2 äggvitor och grönsaker står på menyn, innan det är dags för dagens första träningspass, BodyStep - I just love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar