onsdag 6 mars 2013

Det här går ju bra

Igår kom dippen som jag väntat på efter att ha startat med FitnessFighten. Tror i varje fall att det var dippen annars var jag bara ovanligt trött. Bodystep passet gick så där, från att ha hoppat för allt jag var värd i början fick jag igen det lagom tills det blev min tur att köra. Tog helt slut, kunde inte andas, kändes som att låren skulle sprängas. Men vad gör det när man har sån härlig teamkompis som tar i för två :) 

FF styrka del 5 - det var dags att byta ut höftlyft mot enbenshöftlyft och snacka om jobbigt, fick sendrag på vänster baksida lår tur det kom när jag hade två stycken kvar så det var bara att bita ihop och köra på. 
Annars gick det ganska bra, har lagt till vikt på en övning där jag inte tycker att det känns något annars och på statisk crunch gör jag V-sitt istället, mördare för magmusklerna. 

Nyfiken som jag är kunde jag inte hålla mig, var bara tvungen att ställa mig på vågen idag igen. För jag har känt att hullet inte hänger över kanten på träningsbyxorna lika mycket längre och är lite duktigare på att hålla in magen. 
Resultat:
Vikt -2 kg
Fettprocent -1%
Midja -2-3 cm beror lite på om jag spänner ut magen eller inte... har lite svårt med att mäta för antingen så spänner jag magen och då blir den "pytteliten" eller så spänner jag ut magen och då blir "super extrastor"

Men alltså fatta på 5 dagar har jag minskat i vikt, gått från överviktig till healthy och träningsbyxorna sitter bättre. Kommer det att fortsätta så här eller kommer det att stanna upp, ja det är frågan och det kommer jag snart att få svar på. Tiden går ju rasande fort. 

Förutom detta känner jag att jag sakta men säkert får tillbaka styrkan mer och mer i höger skuldra efter den "lilla" olyckan jag var med om i höstas. Så nu kan jag säkert snart göra 20 armhävningar på tårna igen, det är väl ett mått på friskhet det. 

Och med det är det tillbaks till jobbet och programmeringen!
Tjillevippen vet já

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar