torsdag 28 mars 2013

Vila

Efter besöket hos massören fick jag rådet att vila över helgen eller åtminstone i 3 dagar. 
Han hittade en hel del, dels så har jag en låsning i bröstryggen, vilket kan vara orsaken till mina andningsproblem. Detta förvärras i och med att jag kommer upp i puls och jag drar ihop mig och får inte ner luften ordentligt, utan det känns som om att den fastnar mellan skuldrorna. Stretch och rörlighetsträning av bröstryggen är det som gäller.
Vad gäller rumpa och lår så är jag enormt tight i musklerna och satans vad ont det gjorde när han var på och tryckte på triggerpunkterna där. Måste massera och stretcha både rumpa och lår flera gånger om dagen för att jag ska dra ut senorna och bli bra igen.

Det jag funderar på nu är jag har två pass inplanerade på lördag, BodyStep och Core Boll Puls. Ska jag ställa in och göra ev. deltagare besvikna eller ska jag gå dit och hålla igen själv (men hur lätt är det). För om jag börjar träna för tidigt, efter att han fått bort låsningarna och det satt sig ordentligt, skulle det bara göra att låsningarna kommer tillbaka igen och det som han har hjälpt till med inte hjälper. 

Måste ta en snabbfunderare :)

Han var väldigt noga med att jag absolut inte skulle ut och löpträna förrän nästa vecka och då enorm lätt jogg till att börja med.

1 kommentar:

  1. Hej,

    Hittade inga kontaktuppgifter på din blogg.
    Vänligen kontakta mig ang. annonsering på din blogg.
    Mejla mig joel.tukiainen@netbooster.com

    Glöm inte att nämna din blogg så att jag vet vem det är som kontaktar mig.

    Mvh, Joel

    SvaraRadera