måndag 18 mars 2013

Sidekicks - hur svårt kan det vara?

Vilken helg! Release i både BodyStep och BodyCombat för min del. Tyvärr blev jag tvungen att bryta efter ca 30 minuter BC, men det var tur att jag hann köra mina låtar i vare fall innan det var dags att kliva av och jag tror inte deltagarna märkte något!!!!

Innan jag åkte ner till releasen hade jag precis tittat igenom BC-filmen och sett vilka snygga sidekicks dom gjorde på den. Dom visade 3 nivåer; knä, midja och över huvudet och satan vad snygga dom var. Så när det var min tur att köra på releasen kunde ju inte jag vara sämre jag så jag började visa första nivån vid knät och det gick ju bra, andra nivån vid midjan ja det gick ju bra det här med men sen sista nivån ovanför huvudet då hände något. Det bara smällde till i baksida benet ända från rumpan och ner en bit på låret. Oooops gick visst inte så bra det där... . Ja alltså nu kom ju inte kicken så högt som ovanför huvudet och ska jag vara riktigt ärlig så kom den nog inte så mycket högre än midjan heller men jag hade provat hemma och då gick det bra att kicka lite högre.  Skillnaden var bara att hemma tar man det försiktigt men på hallen då flyger fan i en och med med all kraft jag kunde frambringa kickade jag "rakt upp" (ja, nu överdrev jag lite för det var visst inte rakt upp). Försökte sikta ovanför Johannas huvud (och ja hon stod tillräckligt långt bort för att inte bli träffad) men det gick ju alltså inte. 
Vad drar jag för slutsats av detta då?
Jo att Johanna är för lång, nästa gång får jag kanske prova med Camilla om hon är kortare alltså det vet jag ju inte riktigt men skam den som ger sig!!! Det SKA gå!
Mästerprovet det blir att kicka ovanför Sannas huvud och det lär jag säga är en riktig utmaning det för hon är ju den längsta av oss alla... Men som sagt hur svårt kan det vara?

Men just nu sitter jag här med ett översträckt ben och jag som ska köra bodystep i morgon, undrar hur det ska gå. Men får väl se till att bara coacha i värsta fall, tur att Cicci är hel och kan köra de högsta nivåerna.

Eftersom jag har haft problem med både baksida och framsida lår ett längre tag, beställde jag idag en tid hos en massör och jag är spänd av förväntan över vad han ska säga när jag säger "fixa mig så att jag kan göra höga sidekicks som Dan gör" :) Kanske ska ta med en bild och visa!?!!?

Han kanske säger åt mig att hålla mig på mattan och göra sidekicks som Susanne Lanefelt, men jisses hur kul är det då???



NEJ, man lever bara en gång, bäst att ta vara på den!

1 kommentar:

  1. Aj aj... "Smällde till"??
    Du har inte fått någon muskelbristning eller nåt då..? :-(

    SvaraRadera