onsdag 27 mars 2013

Massör med ryggskott

Sicken otur jag hade då.. Skulle egentligen ha varit hos massören i fredags och fått hjälp med min sönderkickade rumpa. Förvånad blev jag när dom meddelade att massören fått ryggskott. (kunde inte låta bli att fnissa lite). Men i morgon är det dags i varje fall och då kommer väl domen. Kommer jag att kunna kicka ovanför huvudet på mina kära träningsinstruktörer eller får jag hålla mig till halsen, midjan, nåja knäna i varje fall. Ska bli spännande att höra vad han har att säga.
Min rumpa vill inte riktigt ge med sig, och eftersom det nu har gått över till att mer göra ont på en specifik punkt i rumpan är jag lite orolig att det kan vara en muskelbristning och i så fall kan jag säga goodbye till göteborgsvarvet detta året också. Men vi får se i morgon, ingen idé att ta ut något i förskott. 

Något som jag också har gått och dragits med en längre tid är mina lår...
Dom har varit en plåga i flera år, räcker med att gå uppför en trapp så värker dom så in i baljan och jag kan absolut inte sträcka benet rakt fram det gör rent ut sagt för j***igt ont i låret och jag kan inte hålla kvar. Nu har jag diskuterat detta med en PT från fitnessfighten och kommit fram till det som jag anat väldigt länge att mina muskler på benen är alldeles för korta eller för tighta och därför försöker lårmuskeln kompensera allt som jag inte orkar med resten av musklerna på benen. Tips: Stretcha mycket både rumpa och ben. Har börjat massera ända från rumpan och ner till knäna och till hjälp tar jag en jonglerboll. Funkar superbra! Och när jag sen även fick länk till sidan där man kunde köpa en boll för ca 20 $ som man kunde ligga och rulla sig på eller luta sig mot en vägg med bollen emellan och på så vis massera rumpan så kände jag att jag var rätt ute. Och det känns faktiskt som om att det börjar släppa lite grann men jag har mycket, mycket kvar än och det kommer att krävas en hel del arbete för att få till det ordentligt. Ser fram emot den dagen då jag kan köra ett helt bodystep pass utan att låren värker mot slutet av passet.

Har egentligen träningspasset kvar på FF idag, men jag är så trött så trött i både kropp och huvud. Jag har ju faktiskt jobbat in lunchen idag också och det är aja baja det. MÅSTE VERKLIGEN SLUTA MED DET för man fungerar inte som man ska om man inte tar riktigt med pauser.... 
Tar och vilar en liten stund så får vi se om orken kommer tillbaka om någon timme för att åtminstone köra styrkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar