onsdag 18 juli 2012

Idag gick det bättre

Dagens löptur gick betydligt bättre än föregående, 8 km stod det på programmet. Trodde det skulle bli lite tuffare för benen än det var, dom är fortfarande trötta och efter gårdagens BodyStep är dom inte piggare precis. Drog på mig, de inte alltför torra skorna, och iväg; först en tur i boulognern för att avsluta med den tuffa slingan vid mitt jobb. Den värsta backen, Åkermans kulle, gick jag uppför och det var nog tur det för det kändes i låren i varje fall. Den backen den är skitbrant, shit nästan 90 graders lutning ;)

Att svälja en fluga är inte trevligt :( men ger lite extra energi kanske?!?!
Fick en fluga i halsen och försökte hosta upp den men den ville inte då tog jag lite vatten för att skölja ner den istället, men då fick jag kväljningar usch och tvi fasiken. Men flugan försvann sen när jag fortsatte springa, skakade väl ner den i magen kan jag tänka. 


Vilken idé :)

Det var en härlig löptur på ca 8 km jag fick ihop men man får vara försiktig vart man sätter fötterna här i Gävle, gäller att sicksacka mellan mördarsniglar och hundskit... 


Eftersom jag har haft så ont i magen på sista tiden har jag börjat experimentera (shit det var ett svårt ord att stava till, fick slå upp det, tur man har google). Har haft uppehåll med kaffe på mornarna några dagar men det hjälpte inte, det enda som hände då var att jag fick huvudvärk också, kanske bästa att ta en kaffe-avvänjning snart. Provade att enbart äta och inte dricka något och då funkar det, då håller sig magen i schack. Men upptäckte att så snart jag drog igång med vatten då började magen protestera, men alltså kan man få ont i magen av vatten, ja tydligen. I dag provade jag med att dricka måttligt med vatten innan löpturen och tog istället med mig vatten ut och drack under passet. Efter det har jag kunnat fylla på med vatten, och har inte haft speciellt ont i magen idag. Får fortsätta det upplägget ett tag till, alltså INTE dricka vatten på tom mage eller med enbart frukost i magen.


En annan sak som jag har märkt ett tag är att det är något som guppar oroväckande mycket på min kropp och det är inte det man kan tro, nej magen har visst börjat få för sig att titta ut lite längre :( och det beror ju på den obefintliga core-träningen, därför slänger jag in ett bonus-pass på hallen i kväll och kör ett core-pass efter det stentuffa bc-passet. Ska det va så ska det! Nu ska core-musklerna få jobba igen!

2 kommentarer:

  1. Att svälja flugor (eller andra kryp) är (nästan) det värsta som finns! Uppfinner du något sånt där, köper jag direkt! :-D

    SvaraRadera
  2. Se flugan som lite extra protein ;)

    Oj, hjälp, så hurtigt med all din träning!
    Själv svettas jag lite på gymmet emellanåt.

    Kram!

    SvaraRadera