tisdag 17 juli 2012

Förra veckans långpass - äntligen blev det av



Efter ganska lång väntan blev det så ett långpass, skulle egentligen ha varit på söndagen. 
Klädde mig i löparkläder direkt på morgonen för att ge mig ut så snart det såg ut att kunna vara uppehåll ett tag. Men det fortsatte regna under dagen för att sedan spricka upp under eftermiddagen. Tog mig raskt hem och drog iväg ut på en runda. Men oj vad det gjorde ont i lår, rumpa och mage, ja undrar vad det är med magen nu för tiden. Var länge sen jag hade så här ont i magen och varje gång jag är ut och springer blir jag tvungen att göra ett stopp i skogen, har nu många revir efter vägen :S


Låren var som sagt oerhört stela och gjorde ont, troligtvis från mc-turen vi gjorde i lördags. 6 timmar var vi ut i skogen och åkte och det är inte superlätt körning eftersom det bara är grusväg och skogsväg vi kör på, måste hela tiden vara allert och troligtvis sitter man och parerar med knäna om hojen och får spänna låren supermycket. Men hua vad kul det är, mer om det kan man läsa på min hojblog 


14 km stod det på programmet på 93-96 minuter, det var bara att bita ihop och nonchalera de mindre bra sakerna. Då det var ca 3 km kvar kom störtskuren och det var inte lite det regnade. Jag blev så blöt det rann nerför ansiktet, sved i ögnonen av mascara, ja var som en dränkt katt och vad jag önskade då att Mats skulle komma med bilen, men det var ju bara önskedrömmar förstås. Fortsatte springa men det ska gudarna veta att springa i dygnsura kläder det är minsann inte en lek, shit vad det var jobbigt. Jag tog mig i alla fall 13.5 km och tillsammans med uppvärmningen, promenaden, var jag ute i 14 km samt tiden också. Fast jag tycker att jag borde kunna springa fortare för det har jag gjort tidigare, men jag har det ganska jobbigt just nu när mycket blommar och det tillsammans med ansträngningsastman gör att ibland får jag inte luft och bara piper i luftrören. 


Jorå Mats hade sett att det regnade och han kom och hämtade mig men som tur var hade jag tagit mig 13.5 km då så jag satte mig tacksamt i bilen och åkte de sista 800 metrarna hem, vilka jag annars skulle ha gått och varvat ner. 


Tvärslut klämde jag i mig en gainomax, ja jag vet det är skitmycket socker i dom och ska försöka hitta något nyttigare för snabb återhämtning. Krängde av mig de våta kläderna, ja dom hade inte ens torkat i morse innan jag åkte till jobbet, och in och värmde mig i duschen. Sen var jag tvärslut och kvällen avslutades i soffan till Sherlock Holmes senaste, men vete tusan om jag tyckte att den var så himla bra, var inte en av de bästa i varje fall. 


Hoppas löpardojorna torkar till onsdag då dom ska ut på en vända igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar