onsdag 2 februari 2011

Skidåkning med valla



Träningen går som beräknat. I dag var det dags för milen och den tog jag i Edskenspåret igen eftersom min klassikerkompis Maarit åkte på golfen i går och det spåret verkar verkligen suga just nu. Solen sken och spåret var faktiskt riktigt bra förutom att det var lite sönderåkt på vissa ställen. Superhärligt med andra ord. Tejpen är borta och nu är det fästvalla som gäller. Just nu sitter valla för +3 grader och uppåt (tyckte jag gubben sa). Han är bra snäll som vallar mina skidor, men den vallan som sitter på just nu funkade inte riktigt bra i dag; bakhalt som attans. Om jag slapp bakhalt kunde jag lägga den energin på något annat i stället, som att komma lite längre t.ex.


Undrar vad det blir för valla på fredag då när jag ska ut på 3-4 mil, en sak är säker det blir inte bakhale-vallan den är inge bra :)


I morgon är det vilodag och lunch i Gävle med en f.d. arbetskollega, det ser jag fram emot.

1 kommentar:

  1. Klister ska det vara nu! Vi körde universalklister av något slag, Fredrik körde i spåren vid Edsken i går och det gick superbra med det! Synd att det är så kladdigt bara...

    SvaraRadera