måndag 31 januari 2011

Nu ska tejpen bort

Vilken dag, strålande sol och hur härligt som helst.
Glad i hågen drog jag på mig skidmunderingen och drog i väg för att ta mig 2 mil på skidor.
Så blev det nu inte.
Ute i spåret var det inte alls lika roligt. Bark, barr grenar m.m. låg i spåren. Det har visst blåst ordentligt här i helgen. Jag drog i väg i varje fall med resultatet att allt skit fastnade i tejpen under skidorna, en gång tog det stutt så jag for huvudstupa över skidorna. Tog mig ner för backen och var tvungen att stanna och plocka bort lite bark under skidorna. Fortsatte åka för det stoppar inte mig tänkte jag. Men efter 20 minuter var det dags igen, av med skidorna och rensa då började jag bli lite trött på det. Men fortsatte ändå min skidtur i Edskenspåret. Tog mig uppför 3 första tarmarna vid den 3:e blev jag så less för jag stannade av i nedförsbackarna och det är tamejtusan inte kul. Hoppade över sista tarmen som skulle ha gett 18 km och tog mig tillbaka igen. Totalt blev det 16 km på 1:42:45, men räknar jag bort 2x5 minuter, som det tog att ta bort skit under skidorna, får jag tycka att 1:32:45 (5:31/km) är en ganska bra tid med tanke på hur tungkört det var idag.


Men nu måste i varje fall tejpen av och sen blir det valla som gäller, hoppas det kommer att funka lite bättre än tejp. 


Tjohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar