onsdag 26 januari 2011

Ibland sitter allt som en smäck!

StepUp? 
För ett år sedan var jag så himla trött på att instruera i detta så jag bestämde mig för att sluta eller åtminstone göra ett uppehåll och vips så blir det roligt igen. Tänk vad ett uppehåll på en termin kan göra. Nu känner jag att viljan och glöden är tillbaka igen och känner att jag kan pusha på deltagarna på ett helt annat sätt. 
I går var det dags för andra passet den här terminen och körde även då en dubbel-step klass. Kul, var bara förnamnet, allt satt som en smäck och deltagarna riktigt öste och tjoade och klappade det var så himla läckert. Och när man tillika får beröm efter passet så blir man så nöööööjd! Med ord som "när jag börjar fundera på vad som kommer näst då säger du det" och "Du är så himla duktig som instruktör". Ja, nu skryter jag men ibland måste man få göra det, för jag har jobbat med teknik i 10 år på ett teknikföretag, och där fick man lära sig, "hör vi inget så funkar det bra"! Med andra ord så är jag inte så van att få beröm... 

Före mitt pass var jag med på Carins core och hon gör det så himla bra. Hon har nyss börjat och är riktigt, riktigt bra. Tänk vart hon är om ett halvår? Kan bara föreställa mig. Då kanske jag kan börja trappa ner med core (instruerandet alltså) också ett tag men måste fortsätta träna det för det gör underverk för skidåkningen, jag lovar!!!! Och det räcker tyvärr inte med en gång i veckan för att bli starkare! Nej, det behövs minst 2 ggr/vecka men jag ska börja försöka lägga in ett extra förutom mitt eget och Carins pass så att jag håller i 3 ggr/vecka. Då blir man riktigt stark i kroppen och orkar utöva den andra träningen på ett mycket bättre sätt.


I dag hade jag tänkt mig skidåkning men med tanke på att jag kört hård konditionsträning nu i 4 dagar tar jag en vilodag och går igenom några combat låtar och intensiv-step låtar. Står inte på förrän jag kör igång det på hallen. Längtar, det ska bli så kul!


Men först blir det dags att ta itu med det jobbigaste på hela månaden, räkningarna!


Auf Wiedersehen!

3 kommentarer: