onsdag 26 januari 2011

Skidåkning - passgång!

Det blev skidåkning i dag i varje fall. Tog en tur med Kicki som visade lite teknik. Jag som inte visste riktigt vad passgång fick absolut reda på det idag. Och jag sällar mig till det gänget jag :P men tänkte stenhårt på att göra riktigt och det kändes direkt att man kommer längre på varje stavtag och balansen blev mycket, mycket bättre. Det som ska till nu är att hålla tekniken i uppförsbackarna också för där tappade jag den direkt. 


Skidturen gick himla bra idag, Kicki drog i väg som en gasell och jag hade bara att hänga på... Milen körde vi på strax under timmen, det har då jag aldrig gjort förut och nedförsbackarna gick lite snabbare än vanligt och i kurvorna pratade jag med mig själv "jag ska inte ramla" och det funkade den här gången. Tänkte även där på att lägga vikten på innerskidan och det verkar faktiskt funka det också. Det är tur att man har snälla träningskompisar som visar lite teknik i gengäld kan jag köra lite core-träning med dom för core-träning det behövs alltid det!
Totalt åkte vi: 12,82 km på ca 1:15 och det tycker jag är en helt ok tid. Men måste erkänna att jag tog slut, hade bakhalt så in i bomben så jag fick slita hund i varje uppförsbacke, men trots det var det en himla härlig skidtur med strålande sol.

Likheten är slående!
Västsaharisk kamel med passgång

2 kommentarer:

  1. Supersnabba brudar! Kör aldrig snabbare än så där och då har jag ändå gått hos Dysken en hel helg.... ;-)

    SvaraRadera