tisdag 25 januari 2011

Come-Back i BodyCombat

Jag gör som Foppa, come-back men där slutar likheterna för jag tänker inte bli sjuk och lägga av igen utan jag går ut hårt och ökar som Wassberg i stället. 
Men hittade lite tänkvärda ord i går som jag ville dela med mig av:
Att ha kontroll över sin kropp betyder också att man vågar lyssna på den och vilar eller tar det lugnare om den börjar säga ifrån


Nu har en träningsintensiv period börjat och det ska bli såååååååå kul att åter komma i toppform, den bästa ever!


Perioden startade i lördags då vi körde konvent på anläggningen. Men eftersom jag inte tränat så mycket på en väldigt lång tid gick jag ut lugnt och körde enbart ett fåtal pass: FreePower (som jag bara älskar), Core (var ju tvungen eftersom det var jag som var instruktör, sjukt nervös, fast det gick skapligt) och till sist Cirkelträning med Veronika, jisses det gick inte av för hackor det inte. Kändes att man inte hade tränat riktigt hårt på ett bra tag... men det ska det minsann bli ändring på nu!


Cirkelträningen då - det gick skapligt bra ett tag men så kom jag till burpees andra gången då smällde det till i armen och jag tänkte f*n nu är det kört igen. Hade precis blivit bra och då händer det igen... 
Kunde inte lyfta armen åt sidan så det blev voltaren och Linnex till natten. Samma kur morgonen efter och sen efter det kunde jag dra iväg ut och åka skidor lite för staka det gjorde inte ont. 


Iväg på skidor det bar tillsammans med Mats och med rånarluvan på trots att det "bara" var -5 grader. Gick ju himla bra vad skönt det var att vara ute igen, lite bakhalt var det men fick man bara skrika ur sig lite så gick det också. Passade på att köra på när det gick bra ända tills jag efter ca 3,5 km hörde en röst bakom mig "jag skulle kunna tänka mig att stanna och hämta andan lite" :). Då förstod jag, jag har inte så taskig kondis i varje fall och nu blir den bara bättre. Sträckan blev en mil på 1.05 och det kände jag var riktigt, riktigt ok för att inte ha åkt så himla mycket. Men tekniken ja se den får jag nog vänta på för det är inte någon riktigt skidåkare som kommer farandes då jag kommer, men träning ger färdighet. 
När jag kom hem fick jag en utskällning av Sanna eftersom jag hade tränat trots att jag hade ont i armen :| 


Men på kvällen skedde ett mirakel, det onda i armen var helt borta och jag kunde lyfta på armen och köra hook-slag och det kändes inte alls. Jippie BC here I come nu kan inget stoppa mig! Kan det ha varit armrörelsen i skidåkningen som kompenserade i skuldran, vilken det onda kommer från? Ja, vem vet! Det viktiga är att det onda gick över snabbt igen!


Engelbrektsloppet ja/nej?
En sak som min hjärna är väldigt dålig på är att hålla igen, för när det gick så bra i söndags att åka skidor, ja ja relativt bra i varje fall, så börjar min hjärna gå på helvarv igen och tankarna började sväva; jag kanske kan åka Engelbrektsloppet i varje fall och försöka få min klassiker det här året. För Vasaloppet har jag lagt ner tanken på för 9 mil känns som att det blir lite häftigt med tanke på min träningsmängd i kroppen. 


Men nej klassikern får vänta tills ett annat år!


Hasta luego mes amigos!

1 kommentar:

  1. Engelbrektsloppet - JA! Klart du ska testa!!! Och den räknas ju också till Klassikern så då blir du ju färdig i alla fall trots att du skippar Vasaloppet. Kör, kör!

    SvaraRadera