söndag 2 januari 2011

Skidpremiär

Ja, i nya året alltså för jag har ju åkt lite skidor tidigare i vinter. 
I dag var det så dags igen 8,2 km fick jag ihop i Edskenspåret. Jobbigt, men skönt att vara utomhus att träna.
Känns i lungorna vill jag lova, trots rånarluva.... 
Börjar också bli lite orolig för höften (ja den som jag slog när jag gick i träskor mitt i vintern).
Den börjar kännas mer och mer ju längre turer på skidor jag tar. I dag på slutet kändes den rejält. Får hoppas på att det bara är stärkning av höften som behövs och att det går över ju starkare jag blir. 
Men alltså tekniken är inge bra. Stötte som hastigast ihop med en gammal klasskompis, Stefan, som ju är ett ess på skidåkning, han har gått skidgymnasiet (har jag för mig i varje fall). Att jag inte haffade honom för att lära ut lite teknik, hoppas på att se honom fler gånger utmed spåret. Tror dock inte att han kände igen mig i min mundering och det är ju kanske inte så konstigt när det bara är ögonen som syns. 


Nu blir det lite återhämtning med käk för att sen träna lite combat med Maarit, jiha vad kul, längtar! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar