tisdag 15 februari 2011

Skidåkning är kul!

Älskar verkligen skidåkning! Det är så härligt att vara ute i friska luften och göra av med en massa energi. I dag var det relativt kallt då jag drog iväg, ca -12 grader, men kylan klarade jag ganska bra. Jag skulle nog ha vilat en dag till innan jag drog iväg för sliten i överkroppen, axlar, skuldror och triceps och dessutom oerhört tungåkt spår idag hade kommit lite nysnö och fick lov att staka i nedförsbackarna. Inte ens fiende-backen gav upphov till någon enorm fart så jag höll mig på benen i den idag. 


Jag har nu också pressat in ytterligare tävling i helgen, Bessemerloppet 52 km. Söndag drar jag i väg på det tillsammans med 2*Kaskela. Trevligt såg inte alls ut att vara sånt hemskt spår det som skrämmer är att det är 3 varv, det blir så himla lätt att tappa fokus vid varvning och hoppa av i stället för att fortsätta. Men det kommer att gå himla bra och vi bryter inte!


Nu blir det ett par dagars vila från skidåkning så att kroppen får läka och bygga muskler sen på fredag är det dags för ett skidpass igen, förhoppningsvis med lite bättre före och lite piggare kropp.

2 kommentarer:

  1. Näää, här bryts inget. Vi låtsas som ingenting när det är varvning och bara kör på. Så det så.

    SvaraRadera
  2. I fjol var det minus 20 och snöstorm. Då var det svårt att låtsas som ingenting i varvningarna.

    SvaraRadera