söndag 6 februari 2011

Ibland funkar inget!

I dag var det meningen att ta en långtur på skidor för att se om kroppen håller till Engelbrektsloppet. Men med en hel mängd misstag blev det inte alls så långt. Det första var att skippa "rånarluvan" vilket gjorde att det kändes som att lungorna skulle sprängas efter ett tag... Måste visst ha den trots att det bara är ett par minusgrader. Andra misstaget var att jag var enormt sliten i kroppen efter en hel del träning denna vecka, vilket gjorde att jag inte orkade; varken staka eller köra diagonal-skidåkning fungerade. Blev till att korta ner passet drastiskt och bara köra ett kortare pass. Tror det blev ca 1 mil för ytterligare misstag var ju att glömma pulsklockan med GPS, den  låg kvar hemma. Idag var tydligen en sån dag då inget ska fungera.. men med lite vila och mat i kroppen så blir det mycket mycket bättre i morgon.


Fundering????
Ska jag eller ska jag inte köra combat i morgon kväll. Skulle gärna vilja spara kroppen och köra på med skidåkningen i stället. Det är ju bara en vecka kvar till loppet och behöver åtminstone ut en 3-mils sväng för att se att det fungerar. Samtidigt så är ju combat så himla roligt...
Typiskt I-landsproblem kan man tycka....


Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Ja du Carina, inget är lätt när det gäller träning. Tänk att jag sparade mig själv trots solsken och att Freddy drog ut i spåret. Helt otroligt! Jag skulle, om jag var du (vilket jag inte är) spara på kroppen och satsa på skidor och återhämtning. 6 mil är ändå 6 mil....

    SvaraRadera