fredag 25 februari 2011

9 dagar kvar

Dags att börja räkna ner och börja gå in i nedvarvning/uppladdning inför loppet. Börjar känna lite pirr i kroppen och har nu börjat kolla reptider. 


Starten går 8.00 i Sälen. Kan man räkna med att man kan börja åka ordentligt kl. 8.30 så är det bra.
Reptider
Smågan ca. 11-12 km kl. 10.30
Mångsbodarna ca 24 km kl. 12.15
Risberg ca 35 km kl. 13.30
Evertsberg ca 48 km kl. 15.00
Oxberg ca 61 km kl. 16.30
Hökberg ca 71 km kl. 17.40
Eldris ca 81 km kl. 19.00


Med tanke på att Bessemerloppet, 52 km, gick på 6 timmar och det är 7 timmar från starten till Evertsberg känns det inte som om att det är helt överkomligt. 
Känns riktigt skönt att man fick 6 timmars skidåkning i kroppen och vet att vi fixade det.


Ja, det är väl typ så här mina dagar kommer att vara fram till nästa Söndag då man står med orolig mage och funderar vid starten "behöver jag springa på toa igen..."


Det blev ingen skidåkning i dag p.g.a. huvudvärk och halsont, men som tur var gick det över till kvällen. Får se om jag hinner ut en kort sväng i morgon istället. På Söndag blir det i varje fall en tur (den sista inför Vasan) har fått expertråd att det inte ska åkas skidor sista veckan eftersom jag ändå håller på med så mycket annat, möjligtvis en enormt lätt joggtur men jag måste se till att vila kroppen så att den är pigg och alert på startdagen. Det är nästan så jag ser fram emot en heldag på skidor för är det härligt väder och inte så kallt kan det bli en underbar skidresa i fädernes spår!?!?
Idén är historiskt riktig: Målet låg i Sälen.
 Att man i nutid kört Sälen-Mora är en praktisk sak,
men ska man gå efter historien blir det tvärtom.
Både Gustav Vasa och moralöparna åkte ju i båda riktningarna,
men det var på vägen mot Sälen som det var bråttom
http://www.dalademokraten.se/sida/id/114077/

Men först ut i morgon är det dags för en ny kvartalsutbildning i BodyCombat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar