tisdag 8 februari 2011

Jag hade i varje fall tur med vädret

Idag var det dags att göra en låååååång sväng på skidor. Men efter 1 km simning och en halvtimmes snöskottning gick det bara inte. 
I dag hade jag skapligt fäste men då var glidet inte med i stället, fick staka i nedförsbackarna t.o.m. Jag kom i varje fall 13 km fast jag hade tänkt mig minst 2 mil. 
Träffade en gammal tävlingsåkare som också hade dåligt glid "beror nog på nysnön", "blir det kallt i natt och fryser till så är nog spåren kanonfina i morgon" trodde han. Han höll på att hinna i kapp mig på slutet, men då flög fan i mig, han ska inte komma här och tro att han kan åka om mig i varje fall, så jag höll undan, hehe! Undrar om han såg hornen??
Men jag säger bara det om gamla "herrar" kan åka så in i vassens fort och det ser så himla lätt ut varför kan då inte jag???


Träning ger färdighet!
Snacka om att jag ska träna skidåkning.... om några veckor 9 mil d.v.s. Vasaloppet efter det åker jag nog i från alla gamlingar i spåret - skulle inte tro det!!!! Dom är vassa dom där gamlingarna. 
Men först ut är Engelbrektshalvan på Söndag, 3 mil är inte att leka med det heller. 
Men för att fixa det behöver jag nog vila kroppen nu, för överkroppen, skuldror & triceps värker av trötthet när jag är ute i spåret.


Tro det eller ej så höll jag mig på benen i dag t.o.m. i fiendebacken, jiha och jag hade ju enorm tur med vädret, solen sken och inte speciellt kallt. 


Summa sumarum så var det en enorm härlig dag för skidåkning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar