lördag 19 februari 2011

Våga vägra förkylning



Kan Jang

IprenEfter en supertrevlig kväll i går med badning i tunna, ja... jag var lite tveksam till badet eftersom förkylningen var på antågande. Men övertalad blev jag "kroppen chockas och förkylningen går över". Jag tänkte jag testar men lördag morgon kl. 6 vaknade jag med värsta huvudvärken och täppt i nästan. Tassade upp, proppade i mig Kan Jang och Ipren och gick sen och lade mig igen.. for upp ur sängen eftersom jag frös och drog på mig strumpor och tröja och försökte somna om. Men det var inte läge för det var bara så nojig över förkylningen; jag ska ju åka skidor jag!?!?

Gick upp och lade mig på soffan och kollade lite på tv, tvättade skidkläderna till morgondagen och efter att varit uppe ett tag drog jag med mig Mats in till Falun för att inhandla ny jacka, den andra gick sönder i går :(. Men även diverse naturmedel och vitaminer, citrusfrukter samt mörk choklad hamnade bland inköpen.

EchinagardApoteket C-vitaminResten av dagen har gått åt till att proppa i mig en massa c-vitamin, Enchinagard, Kan Jang, Ipren, frukt och vätska för hålla förkylningen borta i morgon då kroppen ska testas återigen.



Kvällen kom och dags att förbereda skidorna men innan vallningen blev det en titt på dvd: Vallning med Janne Ottosson, efter det gick vi ner och toppade skidorna med 4 lager kallvalla ska funka enligt säker källa. Bara att hoppas på det bästa! I morgon är det så dags för Bessemerloppet, 5 mil, och då är det bäst att förkylningen lyser med sin frånvaro.

1 kommentar: