fredag 23 november 2012

Vilodag


Efter veckans relativt hårdstart av träning är det dags för en vilodag och det passar utmärkt då jag i morgon drar i väg till Stockholm för att gå på nästa kvartalsutbildning i BodyStep. Så himla kul träning, bra musik, mycket träning för höfter, lår och rumpa. Samt att man även tränar överkroppen med bl.a. armhävningar, burpees m.m. Så underbart det är, synd bara att passen har tappat en hel del deltagare men vi får hoppas att dom kommer tillbaka till våren igen då vi startar på ny kula.

Till gårdagens pass kom det endast 2 st. vilka var instruktörer dom med. Vi körde ändå och jag passade på att prova köra ett pass utan ventolin för att kolla hur jag pallade att köra passet utan att ta något luftrörsvidgande medicin. Och faktiskt tyckte jag att det var ungefär lika, det var i samma låt som vanligt som tröttheten och andfåddheten satte in så jag kanske skulle kunna klara mig utan, men jag fortsätter tills läkarna fått säga sitt. Ja, om dom nu får det jag börjar misströsta när det gäller läkare, men hon som jag har gått till på senaste tiden har varit riktigt bra så jag hoppas och tror att jag kommer att få en rejäl utredning.

Nyckelbenet som har petat rakt uppåt tidigare tror jag minsann är på väg ner igen nu när jag börjat aktivera musklerna på allvar i axel och skuldra. Känns skönt för det såg riktigt otäckt ut ett tag i slutet av semestern. Fast den var ju bra att använda som krok att hänga handväskan på för den blir jag då rent av tokig på, den ramlar ju bara ner hela tiden. Helt säkert mina axlar är inte gjorda för handväska, men ska jag vara ärlig så gillar jag inte handväska så där till 100 heller :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar