tisdag 20 november 2012

Hemma och träningsvärk

Ja, hemma har jag varit sedan i Fredags och lyckades faktiskt vända tillbaka till svensk tid ganska direkt. Vilken tur förra gången jag var i USA tog det mig en vecka att få tillbaka rätt dygnsrytm men då gjorde det inget eftersom jag hade semester men nu skulle jag börja jobba direkt på måndagen så det var bara att bita ihop :)

Tycker att skuldran och nyckelbenet har kännts lite stabilare på sista tiden och det var nu dags för första BC-passet efter 3 månader. Som jag har längtat och det gick så himla bra förutom att jag inte kunde slå på för hårt med vänster förstås, men dom fick sig en rejäl känga av högern i stället då.
Och snacka om träningsvärk, märks att överkroppen inte är tränad. Ryggen kom direkt efter descending och ascending elbow. Dom är underbara dom slagen. Eftersom det gick så bra beslutade jag mig för att träna bort träningsvärken på söndagens bc-pass och på det följde sen ett yoga-pass. Ett litet annorlunda pass mot för jag är van vid. Mycket rygg men att rulla ner i planka och triceps press gick inte så bra då fick jag ta det lugnt men annars gick det över förväntan. Så himla härligt pass med Johanna, superduktiga instruktören. 

Om jag hade trott att jag skulle träna bort träningsvärken så märkte jag under natten hur jag hade lurat mig själv för istället blev den värre än värst och jag vaknade vid 2 på natten av träningsvärken och kunde knappt vända mig i sängen och inte ligga på höger sida. Ja, vänster har jag inte kunnat ligga på de senaste 3 månaderna :P som tur är har det också blivit bättre så nu kan jag t.o.m ligga på vänster sida utan att det gör för ont, det blir bättre och bättre dag för dag!

Igår var det så dags att sätta ihop BestOf av BodyStep som jag ska köra igång med på Onsdag och skulle träna lite låtar för att se om dom sitter men attans vad jag fick ont i luftrören. Och detta satt kvar idag på morgonen så nu har jag ringt läkaren för att få en tid så att hon kan kolla upp vad det egentligen är. För något skit är det, det känner jag rejält. Därför har jag börjat googla twar och se när jag läser det så har jag alla symptom, täppt i näsan, förkyld, hostar, rosslar you name it I've got it :(
Men så illa ska det väl inte vara men lika bra att ta en rejäl genomgång och tjata, tjata, tjata på läkaren för det är inte ansträngningsastma, inte enbart i varje fall för det blir absolut inte bättre av varken ventolin eller bricanyl. 
Hoppas jag får en tid snart så att jag kan få en diagnos någon gång, men det jag oroar mig mest för är att jag ska få träningsförbud, vilket jag verkligen inte hoppas nu när jag har börjat kunna träna överkroppen igen. 

Now back to work
Tjillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar