måndag 26 november 2012

Kvartalsutbildning BodyStep

Lördag 24/11 var det dags för ny kvartalsutbildning i BodyStep, så underbart. SGS-bussen ner, tunnelbana till Karlaplan, ombyte och klar i god tid innan passet skulle börja så jag fick en chans att titta igenom nya programmet dessförinnan. 

Klockan 12 var det dags, portarna öppnade in till salen och jag drog mig längst bak eftersom jag var tvungen att maska på armhävningar och div. annat för axlar som skulle kunna finnas med i programmet och det funkade superbra för det var så mycket folk som stod i vägen så jag syntes knappt. Jag lever med den villfarelsen, ser inte jag instruktören så ser inte hon mig  :P

Instruktören, Pernilla Andersson, är hur duktig som helst och hon hade fått äran att vara med på filmningen av denna release. Hon berättade lite om hur det gick till på filmningen hur hon hade fått åkt ner och väl framme fick hon koreografin och sen var det bara att nöta för hon hade 1,5 timme på sig tills första klassen :o. Hon hade blivit tvungen att filma om 2 ggr innan det satt, varav ena gång hade hon sparkat till brädan så den vände och lade sig upp och ner. Så härligt när folk kan dela med sig av misstag och att man märker att man inte är ensam på att göra dom. 

Vidare blev det information ang. programmet, vilket är det tuffaste programmet dom har haft sen hon startade. T.o.m. Lisa Osborne tyckte att det är tufft och då är det tufft....
Dom är två stycken som ansvarar för att sätta ihop programmen det är Lisa Osborne och Mark Nu'u och tur var nog att Lisa var med för hon hade fått hålla tillbaka Mark annars hade passet blivit ännu tuffare. Så var det dags att köra och nog var det tufft alltid och denna gången överraskade hon och körde både vanliga och cirkeln d.v.s. 75 minuter.

Nu är det bara att börja nöta in nya programmet och träna, träna, träna för utan träning och rejäl förberedelse kommer det aldrig att fungera att instruera passet. För tufft det var bara förnamnet det men så underbart roligt som vanligt!

NYHET! Spider-man Power Jump: 

This explosive jump will get you to recruit more muscle
fibers and burn more caloris as a result


1 kommentar: