torsdag 22 november 2012

Träning är livet

ÄNTLIGEN verkar det som om att kan börja utmana axel och skuldra efter ledbandsfrakturen. Har t.o.m. börjat kunna träna bodycombat igen och det är så UNDERBART. T.o.m. så underbart så jag körde 3 dagar av 4 med combat... :)
När man som jag har varit borta i tre månader från träning och sen kör igång igen så märker man hur bra magmuskler man egentligen hade innan man slutade. Klarar liksom inte av tekniken i kickarna eftersom musklerna har sinat i magen, trots att jag kört en del core-träning men det räcker liksom inte. Har ju märkt att magen har blivit slapp och putar ut mer än vanligt, men jag trodde väl mer att det berodde på allt man stoppat i sig under hösten och inte klarat av att göra sig av med.

Ett problem som jag fortfarande dras med är luftrören eller kan det vara lungorna och att jag hela tiden känner mig förkyld. Googlade förut twar men efter att vaknat på natten av att det liksom har huggit ryggen vid inandning och dessutom inte kunnat ligga på höger sida utan att det gjort jätteont började jag i stället googla detta och hittade då lungsäcksinflammation, oooops. Men nu är det dags att gå till botten med detta så därför har jag beställt tid hos läkare på måndag och jag kommer inte att ge mig förrän dom hittar något, för något är fel. I know it, efter många års träning har jag lärt mig hur kroppen reagerar. Och om det nu skulle vara det och tänk om det varit detta från allra första början och INTE ansträngningsastma hur har då inhalationerna av medlet påverkat lungorna????

Jaja på måndag får jag väl första utlåtandet i varje fall kan jag hoppas tills dess får jag se till att försöka lindra smärtan genom att, sova halvsittandes, stå och jobba. Börja käka smärtstillande för att jag ska kunna ta dessa djupa andetag som behövs.

Nästa googling blev så "träning vid lungsäcksinflammation" och hittade då att det är inte farligt att träna med detta men att man kanske inte ska träna så hårt. Tur att jag inte gör det då får avvakta med löpning till efter läkarutlåtandet för att se om jag har ställt rätt diagnos själv :)
Idag Torsdag  = 30 min BodyStep atlet = lättplätt träning :P

Sockerfri månad
I måndags startade jag en ny sockerfri månad och hittills har karaktären varit på topp, trots att Mats handlat hem godis i stora lass har jag hållit mig från dessa och vågen visade ner 1,5 kg på tre dagar så det var rätt beslut kände jag. 
Nästa vägning och mätning blir om 7 dagar då jag hoppas på ännu bättre resultat :)

Tjillevippen vet já

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar