lördag 6 november 2010

Veckosummering

Vilken härlig vecka fylld med träning igen, känns så skönt att kunna träna och köra på igen. Det började i måndags med ett BodyCombat pass tillsammans med våra nya fräscha instruktörer, vilka härliga tjejer!


tisdagen var det dags att ta en dag vila och då passade jag på att åka in och skriva en tenta på första kursen som nu är färdig, härligt! Hoppas bara att jag klarade den också :o


Onsdagen var det tänkt att det skulle bli en löptur, men hoppade över den eftersom det störtregnade hela dagen, ville inte riskera någon sjukdom igen. Däremot blev det core, men det var på vippen det också blev inställt. Kom bara en deltagare som jag försökte få in på spinningen i stället, men så stannade en kvar från combat och dom bad så snällt så då körde vi lite core. Och det kändes himla bra, skulle behöva några fler core-pass i veckan. Kanske ska prova lägga in ett kortare lunchpass, typ 30-45 minuter, men när är frågan. Måste kolla schemat först så att det inte krockar med det.


Torsdagen bjöd på en nyhet, FreePowerDance, vilken härlig träning. Kombination av afro & kamp för att till sist avsluta med yoga. Så himla härligt!!! Snodde lite av övningarna och la in på det nya core-programmet.


Fredag = Zumba. Så himla kul, men skulle önska lite mer go från instruktören. Måste bara åka in till Gävle och prova dom har visst en superduktig instruktör från Brasilien där. Men då kanske man ska ta en liten hutt före för att slappna av och svänga med i musiken.
Efter Zumba, var det dags att göra en sista touch på nya core-programmet och jaaaa jag hann väl en del, men det finns kvar att göra. Men magen började skrika efter 2,5 timmes träning så det var bara att ge sig av hemåt för att käka lite.


Lördag morgon - premiär för nya core-programmet, alltid lika pirrigt. Hur kommer det att mottas av deltagarna? Tycker dom att det är lika roligt som jag? Och vad kommer dom att tycka om FreePowerDance övningarna som jag tycker är så himla härliga? Och sist sidoböjningarna som jag tuffat till ganska rejält denna gång?
Förutom att det inte var riktigt flyt i passet så gick det över förväntan hann inte med ett par låtar men det gör jag nästa gång då vi kör järnet igen. Och jag tror faktiskt att deltagarna tyckte det var roligt med det nya programmet och musiken. 
Har även skänkt min mamma i himlen en tanke i dag då jag och pappa var ner med ljus till minneslunden. Så härligt det är med alla ljus där nere så här på allhelgonahelgen. 
Trädgården har också fått sig en liten dust idag, eken släpper ju löv så in i bomben och sent ramlar dom ner också. Mats har sågat ner syrenhäcken, snyft, så nu får jag väl inga blommor där nästa år, dom är så fina när dom blommar. 
Takläggarna har också jobbat på denna veckan, det blir så fint med dalablå knutar, vindskivor m.m. Härligt, härligt!


Dags att vara lite social med gubben och se fram emot morgondagen då det fortsätter med lövkrattning och ev. combat till kvällen om inte Ida är bra i ryggen än den stackarn. 


Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar