tisdag 9 november 2010

Första löpturen för i år...

Nej, det var det väl inte men det kändes sannerligen som det. Var hur länge sen som helst jag var ut och sprang men idag kände jag att löpardojorna ville ut en sväng och då var jag tvungen att hänga med. Hur skulle det annars se ut?




Så sagt och gjort, jag dammade av dojorna och drog iväg ut i stormen.
Trots att det var länge sen hade jag relativt bra fart. Ofrivilligt blev det intervallträning eftersom jag sprang lite för fort och därför måste tagga ner ibland och t.o.m. gå vissa sträckor. Därför är jag nöjd med tiden: 4.06 km på 24:55 => medelfart på 6:08/km. Klockan visade en toppfart på 4.18, undrar vilken nedförsbacke det var i då.

Även simning var det på schemat i dag och det blev det också. Ett härligt morgondopp på 1 km och därefter en efterlängtad frukost. Kändes verkligen att det var ett tag sedan man simmade men tekniken satt fortfarande som tur var. Och glasögonen var med, rättvända... d.v.s. med texten felvänd. Undrar om jag ska anmäla mig till Vansbro-simningen nästa år det var ju riktigt härligt att simma i vart fall när det var fint väder men vem vet hur det ser ut nästa år, kanske är ett riktigt hajår då med regn och rusk :)

1 kommentar:

  1. Anmäl dig!!!! Vi jagar hajarna tillsammans! Eller rättare sagt, du simamr först och skrämmer dem, sen kommer jag. :-)

    SvaraRadera