söndag 28 november 2010

För höga krav - jag???

Så var det dags att ta en fight med läkare igen då.
Efter ca en månads fungerade träning både kondition och styrka har då problemen i luftrören kommit och hälsat på igen.Tog kontakt med hälsocentralen igen, vilket ledde till att läkaren ringde upp mig på morgonen efter. 
Jag: "Jag mår fortfarande inte bra"
Dr: "Du hade ju näst intill lunginflammation och det tar lång tid att läka". "Dessutom tränar du mycket och då har man alltid för höga krav"


Visst kan det väl vara så att jag har höga krav för jag känner ju direkt när inte kroppen orkar, blir irriterad och undrar vad det är för fel. Men samtidigt är inte det bra att man känner sin kropp och vidtar åtgärder när det är något som är fel?


I morgon är det så dags igen för "en second opinion" drar till företagshälsan i Gävle och kollar in om dom kanske har en tid till mig och vill kolla upp lite noggrannare för jag ska inte behöva ha problem i 4 månader utan att det bör göras något.


Har i varje fall bestämt mig för att ta en paus i konditionsträningen, snyft, för att kunna bli frisk igen. Kan jag ska jag vila fram till nyår men det vete tusan om det går. Skulle jag börja tidigare så blir det enbart som deltagare till att börja med och inte som instruktör. 


Japp, core tänker jag fortsätta med, men får nog lov att ta det lugnt även där. 


I morgon är en ny dag med nya möjligheter :)


P.S. Klarade tentan som jag gjorde för några veckor sedan. Fick ett C, och är enormt nöjd med att överhuvudtaget klara den för lite orolig var jag allt.

3 kommentarer:

  1. Grattis till tentan och lycka till i dag hos doktorn. Kram!

    SvaraRadera
  2. Hörru, nu tänker du på dig själv i första hand.Kram till dig!
    Mallan

    SvaraRadera
  3. Det är ju positiv att du känner din kropp och är lyhörd för signaler. Däremot gillar inta fajbjoj doktorn alltid att man känner vad som är fel innan han (oftast en han med detta beteende) ställer diagnos.
    Krya!
    Anna

    SvaraRadera