fredag 1 oktober 2010

Ännu en höstpromenad

Vad har det tagit åt mig jag som brukar hata promenader har helt plötsligt börjat älska att vara ute och gå. Det är så härligt när det är en fin höstdag med alla höstens färger, jag älskar verkligen hösten när den är så här. Det är så friskt i luften och lätt att andas. 




Tog verkligen en långpromenad i dag, 2 timmar blev det och då avverkade jag hela 1,2 mil. Var så skönt. Så härligt att promenera med en bra bok i lurarna, men tror att jag måste köpa nya hörlurar dom sitter inte riktigt bra i mina öron, ska nog skaffa utanpåliggande i stället för snäckorna.





Promenaden i dag gick runt Lissjön, vilket gör att man kommer förbi ett ställe där bävrarna dämt upp en damm. Vattnet går nästan ända ut till vägen nu och görs det inget snart så kan nog vägen bli underminerad. Såg tyvärr ingen bäver eller vildkatt som Mats kallar dom :). Däremot fanns där ett träd som blivit fällt och det är mäktigt att se hur stora träd dom fäller genom att gnaga ner det.


Fick heller inte se någon björn eller varg på min promenad trots att man har sett båda vid kyrkogården. Skulle gärna vilja se en björn eller varg i vilt tillstånd men sitter nog helst i bilen vid det tillfället. 

På tal om djur i går när jag donade i trädgården fick jag helt plötsligt syn på en liten liten pinne som vandrade uppför mitt ben. Såg lite ut som en vandrande pinne men utan de långa benen som den på bilden har. Men annars såg kroppen precis likadan ut var tvungen att peta på den igen för att se om det verkligen inte var en liten pinne men den böjde sig som en mask alltså pinnen levde :)


Vilka konstigheter man kan stöta på när man tar sig tid att gå utanför dörren.

Nu ska här packas inför morgondagens träningskonvent - vad kul det ska bli!


Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Håller med! Har inte tyckt att promenader är riktig träning men nu med ryggskott har jag fått ändra uppfattning - det är ju riktigt skönt! Måste testa bok i öronen, vet bara inte hur jag ska få plats med den.... ;-)

    SvaraRadera