torsdag 30 september 2010

Vilken dag, vaknade kl. 7.30 av att någon höll bankade och knackade på taket och tänkte nu är takläggarna äntligen här och har börjat med taket. Såg framför mig bilden av det svarta taket med dalablå trädetaljer som växte fram. Så härligt vackert det kommer att bli, nu vill jag skrapa och måla husknutarna också. Trött som jag var masade jag mig ur sängen och var beredd att komma ut till en byggställning med en massa arbetande människor. Sprang runt och tittade ut men såg ingenting, inga människor, ingen byggställning, inga takpannor som svischade ner från taket. Vad var det då som väckte mig... hm???

Efter lunch hade jag egentligen tänkt mig ta en tur på racern vem vet hur många fler såna här dagar vi får, men ljudboken lockade ännu mer och jag tog mig en härligt lång höstpromenad med Keplers Paganinikontraktet i lurarna.

Väl hemma igen fick trädgården sig en liten omgång, blombuskar klipptes ned, svartvinbärsbuskar grävdes upp och togs bort. Löven blev ihopräfsade, ja en del i varje fall. Var så härligt att vara ute i dag och det var nog det jag behövde för jag har nog inte mått så bra av att gå hemma har liksom inte fått något gjort. Var jobbigare att bli arbetslös än jag trodde att det skulle vara. Jag skulle ju träna, träna och återigen träna och göra sånt som jag tycker är roligt men har det blivit så då, näääääääää. Vad gör man i stället då jo hänger på FB förstås och hur kul är det?

Nä eftersom mitt nya liv har börjat (för tredje gånget i år tror jag) så blir det nu godnatt och på återseende!

Tjillevippen vet jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar