söndag 19 september 2010

Lidingö närmar sig med stormsteg

Nu börjar nerverna verkligen komma. Efter att ha varit sjuk och inte kunnat springa på 2,5 vecka har jag nu äntligen fått till ett långpass igen, kanske inte optimalt att lägga in 15,5 km utan att bygga upp igen, men nöden har ingen lag. Med endast en vecka kvar till det stora loppet var jag bara tvungen att prova ett långpass och det gick ganska bra. Tog det lugnt och sprang 5 min och gick 1 min, kommer nog att köra detta på lördag också för att spara på krafterna till sista milen. 
På tal om nöden har ingen lag... Efter 1 mil var jag tvungen att besöka skogen, vilken tur att jag var förberedd och hade papper med mig. Usch får så ont i magen när jag springer.... 
Efter tömning gick det bättre att springa igen, skönt :)

På tisdag blir det en sista kraftansträngning d.v.s. 2 mil hade jag tänkt försöka mig på då, får se hur det går.
Kanske ska ta och boka hotell också om jag nu ska vara med på tjejlidingö, den är inte högprioriterad för mig, jag siktar in mig på "riktiga".

Rehabiliteringen av axeln går inge vidare, efter gummibandsträningen har den enbart blivit sämre.... inte bra. Ska iväg till guden igen på onsdag. Han var ju visst ingen trollkarl som bara trollade bort den onda.. nä man får bara ta det lugnt. 

I fredags körde jag och Maarit igenom BC-passet för dagens träning, det mesta satt men en del tål att tränas på.




Här ser ni en svettig brud i träningskläder och som pricken över i:et, värsta högklackat. Undrar om hon kör dom på Lidingö-loppet nästa helg??? hoppas inte.
Nu har hon gått och blivit sjuk så jag får köra passet med någon av den andra combat-tjejerna men det går nog bra det med. Kul ska det bli att köra combat igen.















Nu är det dags att gå igenom låtarna till kvällen för att göra ett bra framträdande :)
Tjilllevippen vet jag

1 kommentar:

  1. Jisses vilken bild, hmmmm, får jobba på posen där lite tror jag.... Lycka till i kväll!

    SvaraRadera