söndag 17 oktober 2010

Träningsvärk trots träningsförbud

Andra dagen med penicillinkuren och därmed träningsförbud och jag har träningsvärk, hur kunde det nu ske? 


Jo det var ju så här... Jag hade äntligen fått till ett core-pass på lördagar för att kunna träna något över huvud taget men jag hade ju bara hunnit få ut informationen på vår hemsida så blev jag sjuk, för att då en vecka senare få träningsförbud tillika. Hur gör man nu, ställer in första passet och därmed går miste om alla som vill upp och träna tillsammans med mig på lördagmornarna eller får en ersättare som tar passet första gången? Tål att tänkas på men inget av alternativen kändes bra för mig så med andra ord, klockan blev ställd och upp och hoppa men det var bara det att jag hade ju liksom glömt att det är på mornarna och kvällarna som det är allra värst. Iväg med ett SMS till Sanna för att kolla om hon skulle med, japp vilken tur en hjälpinstruktör tänkte jag. Så med henne framme på instruktörs-podiet tillsammans med mig var det meningen att jag bara skulle köra igång varje övning för att sedan guida igenom och samtidigt korrigera tekniken på deltagarna. Men, för er som känner mig, hur funkar det? Jag gå omkring och inte träna funkar inte alls. Så det blev att köra lite i varje fall och därmed träningsvärken. Så oerhört skönt det var att träna igen, men måste medge att jag blev sämre då jag kommit hem.


Dövade det hela genom att trycka i mig en mängd chips och nötter, men nu är måttet rågat. Nu är det dags för nytt liv och denna gången ska den där hemska inneboende människan verkligen försvinna. Hädanefter inget godis i veckorna och om det mot för modan ska vara godis på helgen ska det pytteliten mängd. Jag behöver verkligen gå ner dom kilona som någon elak en slängde på mig i somras och kanske ytterligare kilo, det skulle verkligen behövas för att det ska roligt och lätt att springa igen. 


Sen har vi ju också den här lilla detaljen FB, vilket har tagit över mitt liv totalt. Det är det SLUT MED NU! Nu ska jag återta kontrollen över mitt liv och se till att göra det jag tycker är roligt, så det så. 


Tjingeling på ett tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar