måndag 18 oktober 2010

Nystart

Första dagen på mitt nya liv går ju som tåget. 
Började med att kliva ur sängen kl. 8, jaja jag hade väl snoosat klockan en timme då hade tänkt komma upp klockan 7. Men man kan väl inte vara perfekt från början. 
Ner och koka kaffe, upp och duscha medans kaffe kokade. Fixade frukost och därefter satte jag mig vid datorn för att plugga.


Motstod frestelsen för att logga in på FB för att "bara" kolla lite, vilket brukar resultera i att två timmar senare kommit på mig själv att inte ha gjort något. Det var inte lätt kan jag erkänna och det är ju faktiskt när man har svårt att låta bli som man börjar bli beroende. Alltså om man känner sån här abstinens för att man inte loggar in på FB, hur ska det då vara att som missbrukare av något starkare att ha förmågan att själv ta itu med det. Har ju alltid sagt att "det är bara att bestämma sig" men det är faktiskt inte så lätt. Det behövs nog mycket stöd från omgivningen för att kunna klara av vissa svårigheter, att man inte tänker på det oftare innan man dömer någon. 


I mitt nya liv i ingår även medmänsklighet, då jag inte dömer ut människor på förhand och inte känner irritation mot dom som kanske inte mår så bra i detta nu och inte kan hävda sig själva och ta för sig. Det måste ju finnas en anledning eller?
Sen är man olika i olika grupperingar, vissa gånger tar man för sig och visar att man finns medan i andra så kanske man tar ett litet kliv bakåt och håller sig lite vid sidan om. Och det är ju faktiskt inte fel, det måste finnas alla sorts människor för att livet ska fungera.
Men varför fostras vi till att ta för oss, alla är ju faktiskt inte så? Varför kan man istället inte fostras till att hjälpa fram dom som har det lite svårare att ta för sig av det goda i livet. 


Nog med filosoferande för idag avslutar med att lägga in en bild på min söta Ziggy med bara ett öga. Han är en sån härlig katt. 






Med bara 7 dagar kvar av  penicillinkuren säger jag "tjillevippen vet jag" - snart är jag frisk och kry och orkar köra järnet på combaten igen :)

2 kommentarer:

  1. Ska göra allt för att hjälpa dig i ditt beroende. Var stark, stå emot, gilla läget. Du fixar det här, vi hjälper dig och stöttar dig...
    ...alltså i ditt FB beroende :-) Kramen
    Krya ochså. Tjille!

    SvaraRadera
  2. Krya, krya, krya! Ser fram emot att se dig i ditt livs form igen!

    SvaraRadera