måndag 2 april 2012

Vilodag

Efter en hel del träning den senaste veckan är det nu dags för en vilodag så kroppen får återhämta sig och bygga upp lite muskler. 


Har nu äntligen börjat komma igång med löpningen och har lyckats få ihop 15 km den senaste veckan. Igår var det dags att börja öka distansen och målet var att komma iväg ut på en tur på ca 7 km. Det visade sig bli 7.5 km och det gick riktigt riktigt bra. Farten var skapligt bra, trodde att jag skulle sacka efter 5 km men jag orkade hålla i ända till slutet, kände av den kalla luften lite mot slutet då jag började hosta lite men inte av sjukdom bara av ansträngningsastma. Får nog prova ta med mig ventolinet ut för att kunna fylla på allt eftersom, allra helst då det är kallt och luften är torr. 


Åkte på ett combat-pass igår också, hade tänkt hoppa det men som tur var kollade jag in fb i sista sekunde och fick se att jag var väntad så det var bara att svida om till värsta fight-kostymen och dra sig iväg ner till hallen. Tur det för det var så himla roligt att köra med Ida och Maarit, och hejsan vad vi körde, som Ida sa "jag hade en nära-döden upplevelse". 


Eftersom jag ändå var på hallen stannade jag kvar på yoga också efter combaten men den gick inte lika bra. Stel och med ont i benen var det inte så skönt att tänja tappade balansen och hade mig flera gånger. Hade också problem med att andas genom näsan då jag var lite snorig (men inte förkyld NO NO NO)


Men idag är det, som sagt, dags för vila, men först lite jobb innan det är dags att dra sig hemåt och lägga sig på soffan och käka lite påskägg :P

1 kommentar:

  1. "Nära-döden-pass" är trevliga. EFTERÅT!
    Jag hade ett idag. Hihi! :-D

    SvaraRadera