torsdag 12 april 2012

SFM 1/30 - slut på vilan!

1 - 0 står det nu, trots godisskålen med nougatägg framme på bordet men jag motstod frestelsen och kände mig stolt att tagit mig igenom första dagen av min sockerfria månad :)


Igår kväll trodde jag verkligen att jag skulle bli sjuk, frös, ont i huvudet, snorig och täppt i näsan. Klämde i mig echinagard och det sista av Kan Jang, måste verkligen komma ihåg att köpa nytt. För att vara riktigt säker på att få i mig rätt medicin tog jag även en clarityn för det är ju mycket som irrar runt ute i luften just nu (:


När jag vaknade kände jag mig mirakulöst nog pigg så efter två ofrivilliga vilodagar är det dags att börja träna lite försiktigt igen. Kör igång lite lugnt med BodyStep 30 min och core 40 minuter för att känna att ljumsken håller. Lite orolig för ljumsken är jag allt, börjar nästan luta åt att inte springa Göteborgsvarvet, men kommer i varje fall att åka ner och heja på alla andra som ska springa. Men innan jag bestämmer mig till 100% ska jag testa lite jogg, jag läste om att det ska vara bra att träna rygg och mage vid ljumskproblem, samt att man kan börja jogga och stretcha lite försiktigt. Om man letar information tillräckligt länge på nätet så hittar man oftast något som man kan anamma. Samma sak med läkare - man måste leta riktigt länge och gå till flera för att få olika utlåtanden, sen får man väl ändå bilda sig en egen uppfattning baserad på den kunskap man fått betala dyrt för :D

SFM = SockerFri Månad.

1 kommentar:

  1. Otroligt bra gjort att inte äta socker!
    Det skulle jag också behöva...
    *tar tag i det sen* :)

    Hoppas det ordnar sig med din ljumske!

    Kram/ Elisabet

    SvaraRadera