torsdag 19 april 2012

Löpning/BodyCombat/BodyStep

Har gjort en liten jämförelse mellan löpning, BodyCombat och BodyStep. Löpningen denna gång är en distanslöpning, men en av de snabbaste jag någonsin sprungit på denna kuperade sträcka vid jobbet. Ska bli intressant att se vad t.ex. backträning skulle ge för resultat, det blir nästa gång det.

Löpning: Kommer snabbt upp i medelpuls och ligger kvar i detta intervall passet genom => bra för uthållighetsträning

BodyCombat: Tar ett litet tag innan jag kommer upp i puls, ligger sedan runt 150 i ca 20 minuter. Man kan tydligt se när jag börjar instruera för då åker pulsen upp rejält över 160 och det är då jag når min maxpuls. Bra pass för att förbättra kondition och styrka

BodyStep: Kommer snabbt upp i puls för att sedan gå ner och upp i puls växelvis, men pulsen aldrig lägre än ca 150 slag/min. Bra pass för att förbättra konditionen men även för fettförbränning i och med växlande puls och stora muskelgrupper som jobbar.

Löpning
BodyCombat
BodyStep

1 kommentar:

  1. Väldigt intressant jämförelse, ska försöka göra något liknande jag också. Kul att se vad som händer med pulsen i olika situationer.

    SvaraRadera