söndag 29 april 2012

Härliga lördag

Lördag morgon och lika svårt att ta mig ur sängen som vanligt. Men eftersom jag hade pass att köra och inte vilket som helst utan ett BodyStep var jag tvungen att kliva upp, käka frukost, klä mig i snyggaste BS-outfiten och dra mig iväg ner till hallen för att invänta deltagarna. Eftersom det är ork-handboll på hemmaplan hade jag inte förväntat mig så jättemånga deltagare i dag. Förvånad blev jag när det ramlade in 16 st! 
Eftersom jag villa prova ett nytt sätt med placeringen av brädorna, för att få in så många som möjligt, hade jag dock förberett och ställt ut brädorna och märkte då att jag kan få in åtminstone 20 st. på passet. Det kan gå att klämma in någon mer om vi står lite trängre.
Passet idag flöt på och för första gången på hela tiden dog inte mina lår på sista låten. Har haft enorma problem för den är tuff den, men idag orkade jag till och med pusha på. 
Vilken härlig känsla det var!


Väl hemma efter passet var det dags att ta hand om tvätten, tvättkorgarna svämmade över av tvätt så det var bara att ta itu med det hela. Passade även på att bädda rent på sängen, jag älskar renbäddat på sängen, så himla härligt att få krypa ner mellan rena sängkläder och känna doften av rent. 


På schemat idag stod även ett litet längre pass i löpning, helst 90-100 minuter gå/löp. Sagt och gjort på med träningskläderna igen och med ljudboken i öronen drog jag iväg ut på en repa. Var dock inte ute hela tiden p.g.a. att låren var trötta efter förmiddagens pass. Men kom ändå 10,6 km på ca 67 minuter och det får jag vara tämligen nöjd med. Det har inte varit alltför mycket löppass under våren (eller hösten med för den delen), tror jag har kommit upp i 7 löp-pass ungefär och det längsta 7 km. 


Ganska trött efter löpningen var det gott att få i sig en grillad köttbit med stekt potatis och avokado/kesella dressing. Mums! 
Till sist blev det en riktig kraschlandning i den svarta härliga skinnsoffan för att nu kraschlanda i sängen och fortsätta läsa min senaste inhandlade bok; Till offer åt Molok av Åsa Larsson.


I morgon blir det en liten tur på racern (hoppas jag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar