tisdag 17 april 2012

SFM dag 7 av 30

Hade det tufft i helgen; Efter ett bodystep pass på lördag morgon var jag totalt slut i kroppen och ville bara äta och sova, vårtrötthet eller kroppens omställning till sockeroberoende? En timme efter varje måltid var jag hungrig igen och konstant sugen på något. Men jag höll mig och jag gick segrande ur fighten och kan nu stolt konstatera att jag är inne på min 7:e dag på den sockerfria månaden, nu är det bara 23 dagar kvar.


Vägning och mätning
Eftersom jag hade glömt bort att mäta och väga mig första dagarna gjordes detta på söndagen och tänk att jag blev glatt överraskad då jag minskat i vikt sen senaste gången jag vägt mig, trots allt onyttigt under påsken, och att jag även gått upp i muskelmassa, vatten och ner i kroppsfett. Nu visade vågen på healthy igen och det känns ju bra men jag ser i spegeln att det finns kvar att ta av t.ex. kärlekshandtagen.. :)
Sambon klagar lite på att mina bröst försvinner "förut kom brösten först in genom dörren och sen du, nu är det ju inget kvar". Men inte är jag ledsen för det inte ;)


Hade tänkt mig vara med på core-träning i går kväll för att se om instruktörerna arbetat med den feedback dom fick för några veckor sedan, men bestämde mig för att jag skulle vila kroppen och ljumsken i stället så att den håller. Hade ju också velat springa men trots att jag googlade fram en sida om att man kan jogga lite lätt känner jag mig lite harig för tänk om det blir värre. Men i morgon är det dags för löpardojorna att komma ut en sväng och i kväll blir det ännu ett härligt BodyStep pass. Så kul det ska bli och hoppas på lika många deltagare som i lördags då det var hela 15 st... HÄRLIGT!

2 kommentarer:

  1. Inte ovanligt alls att må så när allt dåligt socker går ur kroppen.Öka protein-intaget och håll ut så ska du se att det är borta om 1 dag eller 2. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, ja det går bättre och bättre nu men ska nog ta dig på orden och öka protein-intaget, för det känns som om att jag får i mig lite för lite mat just nu (Hinner inte med alla måltider som jag skulle behöva)
      Kram Carina

      Radera