måndag 23 april 2012

Träningsstart inför jubileumsmarathon 2012

I dag kör jag igång på allvar, med en hel ljumske ser jag fram emot den löpträning som kommer att bli av fr.o.m. nu och 3 månader framöver tills det är dags att återigen ställa sig på startstrecken för att springa 4,2 mil. Alltså hur gick det här till nu då, jag som svurit att aldrig mer springa maran ska nu helt plötsligt springa 2 st. i år, men NY-marathon kan man ju inte missa när man väl fått en plats. 
Programmet jag hoppar in på har 4 planerade pass i veckan, men jag kommer nog att dra ner till 3 pass då jag tränar så mycket annat också det finns helt enkelt inte tid i min kalender att utföra all den träning jag skulle vilja, sen är jag nog lite rädd för att överanstränga mig och börja få skador. Jag är ju trots allt inte 20 längre, fast man skulle kunna tro det :P


Som en del av träningen ska jag försöka hinna med att komma upp i distans till Göteborgsvarvet som går om några veckor och det ska väl för tusan kunna gå det med, ja jag är ju inte lite envis jag.


I dag var det även dags för vägning och mätning då det gått 12 dagar på SFM. Eftersom jag hade glömt att ta mina mått innan jag startade, det kom ju lite hastigt och lustigt så dröjde det 4 dagar innan det gjordes. Men detta är resultatet från dess i varje fall:
Vikt: -0.5 kg
Fett: -0.6%
Muskelmassa: +0.3%
Midja: -1 cm
Navel: -4 cm
Stuss: -3 cm
Bröst: -3 cm


Nu är det bara 18 dagar kvar!

1 kommentar:

  1. Skönt att höra att din ljumske är bra!
    Håller tummarna hårt för att den håller sig bra också.
    Låter helt underbart med din motivation och energi!!
    Kram, vännen!

    SvaraRadera