måndag 7 november 2011

Summering av helgen

Vilken fartfylld helg det har varit.
Lördagen startade med step intensiv och core för att sedan fortsätta med cirkelträning med sim-klubben... Efter det raka vägen hem, duscha, klä sig, åka iväg och handla så jag kunde få lite mat i mig innan hockeyn.
Ner till kyrkogården och tände ett ljus för min kära mamma och bror. Oerhört vackert det är på kyrkogården på allahelgonahelgen, kunde gärna vara så vackert varje helg tycker jag.


På vägen därifrån blev vi stoppade av en dam som hade blivit av med handväskan, ja se dom tjuvarna hade knackat rutan på bilen hennes och snott handväskan som hon oturligt nog hade lämnat i framsätet. Man ska inte lämna saker synligt i bilen, det är en gyllene regel. Men allt för ofta tänker man "det händer inte här och inte nu det är alldeles för mycket folk i farten". Och det var det ju också, men dom är så j***a fräcka som dom bara snor och drar och fort går det var ingen som hade uppfattat något.
Ska det vara så jävla svårt att skilja på mitt och ditt! :(:(:(
Tur jag gömde kameran som jag lämnade i bilen, den låg på baksätet och tänkte låta den ligga, men så lade jag ner den så den inte syntes. 


Efter att stått och svurit över detta ett tag var det bara att åka hem igen, fixa käk och sen kolla på när Brynäs spöade serieettan, HV71 - Härligt, härligt! Brynäs hej hej hej, kom och sjung med mig...


Söndagen lika sjåig den, upp ur sängen 1 timme senare än tänkt, på med datorn, ner och få i sig frukost. Sen var det dags att ta itu med dagens stora uppgift: uppdatera hemsidan med konventet och sätta ihop en liten affisch att skicka med inbjudan. Pust, det tog hela dagen den förutom 2 timmar då jag var ner och spelade lite spel med Linn och pappa, han måste ju också få lite sällskap emellanåt, den gamle pappsen.


Hem igen fortsätta fixa och trixa med affisch och hemsida och till sist kunde jag anse mig nöjd med affischen. Då var det dags för FF-träningen. Körde lite längre kondition idag eftersom jag har svårt att komma upp i puls, andningen sätter stopp innan pulsen kommit upp.  Den nya rumpövningen, rumplyft på ett ben, den var jobbig. Fick peppa mig själv för att fixa alla femton "Kom igen nu bara 2 kvar det fixar du" :) Statisk crunch utökade jag till 1,5 minut, känns underbart att kunna göra något längre än vad det står i träningsprogrammet. Efter 1h15min var det slut på träningen och jag kunde äntligen kunde få stoppa i mig middagen, bestående av lax och pasta. Mums! Det här var första gången på hela tiden som det riktigt börjat kurra i magen för att jag var så hungrig, annars tycker jag man stoppar i sig något hela tiden och hinner inte bli hungrig. Men det är väl det som är meningen också, man går ju inte och småäter något utan man väntar snällt på mat, mellanmål m.m. Känns härligt faktiskt att slippa sötsuget, för det har jag nog tamejtusan gjort. 

Men det var väl inte slut där, för jag var fortfarande inte klar med hemsidan så nu måste det läggas på en rem för klockan var 22, men en timme senare satt den där, hemsidan. Blev ganska nöjd med resultatet till sist i varje fall, men det kommer ju alltid någon klagonisse som inte gillar min layout men se det är jag som är ansvarig och jag som bestämmer moahahahahaha. Vad skönt det är att vara lite småelak ibland.


Knåpade även ihop en konventlogga i förmiddags och blev riktigt nöjd med resultatet!

Klicka här för att komma till hemsidan!

Ja, det har verkligen gått i ett i dag så enormt trött men nöjd tänker jag nu bege mig in i sängen för att få några timmars sömn innan jag drar iväg till Stockholm i morgon!


Natti alla goa vänner! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar