söndag 13 november 2011

Springa i mörker!


Det ska man inte göra inte om man heter Carina N i varje fall. Var så supertaggad på att springa idag och eftersom hela dagen gick med massor att göra fick jag snöra på mig skorna och ta en repa i mörkret. Så på med pannlampan och iväg upp mot skogen, så härligt. Det gick så himla bra ända tills jag vände och skulle springa hem igen, då var den där, gropen den förbannade gropen och jag som hade varit så försiktig på vägen dit och undvikit alla gropar men nu var den så där. Det slutade med pladask och sälen på asfalt, vilket inte var det härligaste jag har gjort precis. Men kan tänkta mig att att det var en rolig syn :). 


Ja, det var bara att halta hem med stukad fot och trasigt knä. Det var sista gången jag springer i mörkret där det inte finns gatubelysning, jag får väl bita i det sura äpplet och springa mot centrum, vilket bär emot.


En sak är säker hade detta hade varit för 2 veckor sedan då hade jag gått hem varit förbannad och sur, klämt i mig en stor påse chips någon liter cola och bara tyckt synd om mig själv. Det jag nu gjorde var att gå hem, fota skadan, och sen upp till träningsmattan och fortsätta med styrkan. Vissa saker gick väl lite si sådär som t.ex. höftlyft på en fot och knäböj för då gjorde det lite ont i foten, men annars gick det som vanligt, superbra alltså :)


I stället för chips och cola kommer jag nu att klämma i mig middagen, taco-köttfärs med pasta eller ris och lite kokt broccoli. Mums filibabba!


Sen är det dags att börja förbereda sig för en veckas jobb, jiha :)
Jag önskar alla som läser en härlig vecka, för det tänker då jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar