lördag 19 november 2011

Armhävningar på tå

Igår slog jag rekord, jag gjorde ALLA 30 armhävningar på tårna. Det är första gången i hela mitt liv som jag gjort det och vad härligt det kändes, men måste medge att dom sista var enormt tuffa.


Dessutom börjar foten bli bättre, har kunnat köra 2*30 min step intensiv idag. Hoppade FF-träningen då jag även kört 45 minuter core på morgongen. Tar tag i den träningen i morgon igen, och nu kan jag äntligen lägga på cardio-delen igen. 


I morgon är det även dags att väga och mäta sig igen, men det har inte hänt så mycket på min kropp de senaste 10 dagarna, så det blir till att svälja besvikelsen, motstå frestelser, blicka framåt och fortsätta med kosten och träningen. Det härliga är att fastän jag äter "bara" 1500 kcal om dagen så är jag trots det inte hungrig. Jag har dock svårt att få till alla mål på helgerna så idag har jag inte ätit lika mycket.
Positivt också att humöret är så himla bra är så pigg mesta dels av tiden, enormt skön känsla! Inget ont i magen, jag ska fortsätta med kosten även efter November för det är ju helt klart så att den är bra för mig. 


Kan egentligen inte fatta att det redan gått 20 dagar, tycker tiden har gått enormt fort efter att den värst sockerabstinensen gått över. Men jag måste erkänna att jag fuskade lite förra veckan, kände ingen motivation efter stukningen av foten och trasiga knät så det blev tyvärr lite naturgodis, 4 bitar närmare bestämt. Men efter det har det inte blivit mer trots att Mats köper hem godis i princip varje dag och i Torsdags stod det en stor skål med chips på bordet när jag kom hem. Som en reflex var handen på väg mot skålen men jag hann stoppa innan det tagit en mängd små äckliga feta salta, men ibland helt underbart goda chipsbitar. Puh tur det, inte en bit slank ner och då stärktes motivationen igen. 


Vilken dag det blir i morgon, Linn ska börja övningsköra och det är dags för första turen det ska bli spännande och kanske lite läskigt, ja jag vet inte har aldrig varit handledare förut. Men det blir nog superduper bra, hon är duktig den lilla tjejen.

Mot kvällningen blir det ett biobesök, man blir bjuden minsann, med Linn. Vampyrfilm förstås: breaking dawn... Yes! Ska bli kul får man äta godis då... nä ba skoja men popcorn då?!?!


Nu blir det sängen och en av böckerna som jag för närvarande håller på med... 
jag läser Johan Theorin - sankta psyko och lyssnar på Kiepler - Eldvittnet fast inte samtidigt :)

1 kommentar:

  1. Du är så otroligt duktig, Carina!
    Snacka om diciplin!
    Själv kan jag nog inte göra en enda armhävning på tårna utan att se ut som en metmask ;)

    SvaraRadera