fredag 4 november 2011

Karaktären är på topp

4:e dagen på FF och i dag var det dags för första utmaningen för det vankades nämligen öl och godis på jobbet idag. Men jag stod emot trots att dom stack godisskålen under näsan på mig :)
I stället för att dra ner på stan och bete sig drog jag iväg hem till lugna hemmet och körde min timmes träning. Jag är så stolt att jag klarat 4 dagar och faktiskt utan att vara godissugen jag som ätit så mycket godis annars. 


Kommer inte upp i puls på första konditionsdelen får problem att andas innan jag kommit upp i puls. Pratade med coachen om detta och fick rådet att köra uppvärmning på 5 minuter först för att sedan köra konditionsdelen på 10 min. Så jag ska prova det nästa gång, men alltså hur kommer man upp från 80 i puls till 160 i puls på nolltid undrar om dom andra gör det?


Jag försöker variera konditionsdelen därför åkte jag idag ner till hallen och körde spinning de första 10 minuterna och det var jättebra att ha de stora speglarna och kunna kolla in styrkeövningarna så att man gjorde rätt där. På andra kondtionsdelen blev det först finallåten i step intensiv och sen löpning runt runt i hallen. Var tvungen att byta håll efter ett tag och springa åt andra hållet, den är ju inte så stor den där hallen.


I dag var det dags att byta ut en övning så det blev planka mot statisk crunch, men tyckte den var lite tam så jag lyfte fötterna från golvet jag och då blev det med ens betydligt jobbigare. Har även lyft upp vanlig crunch från golvet till boll, vilket är betydligt jobbigare.


Har fått besök idag, systerdotter med pojkvän. Eftersom jag hade träning att göra fick dom fixa maten själva hehe och tänk vad glad jag blev då jag kom hem efter träningen och såg att dom hade plockat ur diskmaskinen och diskat upp en hel del för hand. Så härligt, dom kan ju få komma fler gånger :)


Nu är det dags att slänga sig i duschen för att sedan vila upp sig till i morgon då det är dags för step intensiv och core (nu vill jag byta program till core-träningen och köra fler statiska övningar). Det är även min tur att ha träningen med sim-klubben och hade tänkt att köra step+core med dom också men tror inte jag kommer att orka 2 timmar (min ersättare på core blev tyvärr sjuk), därför blir det nog cirkelträning i stället. Men det blir ju superduper det då får dom kämpa!


Tjillevippen vet ja'

1 kommentar: