söndag 30 oktober 2011

Sommartiden slut

Då är det dags att gå in i vintertiden, vad härligt som jag har längtat efter att få tillbaka den timmen som de snodde i våras. Tycker alltid att det är lika jobbigt när dom tar den men så skönt när man får tillbaka den igen. Nu är väl förhoppningsvis tröttheten som bortblåst igen. Härligt, härligt. Nu väntar jag bara på snön så att jag kan få ta fram mina skidor igen och fortsätta träna passgång.. eller hur var det nu, jag skulle träna bort passgången. Så var det nog, ja det blir nog bra det med. 


Den här helgen har det blivit lite löpning tillsammans med Sanna hela 6 km och det gick superbra och vad skönt det var att ha någon att springa tillsammans med och låta munlädret glappa, för det fick jag nog veta att det gjorde med orden "jag hade ont i vaderna, men det pratade Carina bort". Det är tur att man kan hjälpa till med lite av varje.


Lördag morgon var det dags för step intensiv och core, slog till och körde midjeformaren på core, hua vad den är tuff men det är så skönt med ryggträningen som är sist i dom låtarna. Måste sätta ihop nytt pass och göra midjeformaren lite kortare för den är nästan lite för lång. Som vanligt slutade headsetet att fungera mot slutet så jag fick gasta allt jag kunde för att deltagarna skulle höra.


Förutom att ställa tillbaka klockorna idag är det min födelsedag och jag är nu 46 år. Jag hade fått för mig att jag fyllde 47 men det är visst inte förrän nästa år. Det är ju inte lätt att komma ihåg såna bagateller. Fick jättemånga gratulationer på FB av alla härliga vänner och dessutom en mängd SMS, varav två från mina systerdöttrar. En med orden "Nu är du närmare 50 än 40" varpå jag svarade "ja, det är skönt att slippa oroa sig för att man inte har åldern inne" :)
Snacka om att jag blev överraskad när jag av sambon fick en systemkamera, tänk att det har jag önskat mig så länge. Så nu är det bäst att man passar sig för här kommer en ny paparazzi.


Nu är det dags att ta sig till sängen för i morgon är det åter dags att åka till Kista och på tisdag är det dags för fitnessfighten. Oooops vad har jag gett mig in på?!?!
Men det går nog superduper, ser fram emot att lätta lite i vikt så att det blir lättare att springa sen.


Goodnight cyberspace where ever you are

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar