fredag 7 oktober 2011

Rensar och planerar

I dag har jag bestämt mig för att börja rensa och mycket riktigt, tog itu med träningsväskan som jag slängde. Den var ju ändå trasig så varför skulle den stå där och ta plats då. Jag fick ju en ny snygg på konventet som jag var på förra helgen så det passade ju hur bra som helst.


Ska även börja rensa bland alla ansvarsområden jag har inom föreningen där jag är aktiv, för som det är just nu så har jag för mycket. Så mycket så jag vet inte vart jag ska börja och då blir det liksom ingenting utan man blir bara sittandes och funderandes. Jag ska se till att enbart ha så mycket så att jag känner att jag gör det bra istället för att småhatta på flera ställen. Det är alldeles för mycket som fått stryka på foten och däribland träningen, som bara inte blir av. 
Det ska bli så skönt att få ordning och reda i mitt liv, och sen ska jag se till att ALDRIG ta på mig för mycket igen för det värsta jag vet är att känna mig otillräcklig.


Förutom att rensa har jag även tagit itu med saker till begravningen, vilken är Fredag nästa vecka. 


Fontän sorgbukettSorgdekoration i varma färger
Blommor 
Det är inte lätt att välja mellan allt vackert som finns, vill gärna ha det finaste och bästaste till min älskade bror det är han värd. Fontänen till höger är vacker men det blev en hög dekoration som den till vänster men med lite andra blommor.





En sista hälsning
Det ska även väljas en sista hälsning och det är inte heller lätt, vill gärna ha något som är personligt, ska fundera över helgen och se om jag kanske kan klura ut något. Hittade en fin vers på nätet!


I minnet Du lever
Du finns alltid kvar.
I minnet vi ser Dig
precis som du var.


Musik
Till sist är det musik till begravningsceremonin, har lyssnat på hur mycket som helst under de sista två dagarna och har väl hittat en del men det ska vara något som påminner om Lennart, men det är bara att fortsätta lyssna och hitta just DET. Fick tips från J-Å en barndomsvän till Lennart att lyssna på Angel med Jimi Hendrix och den var riktigt riktigt bra så den kommer med. Sen blir det Wiehe, Afzelius, Mike Oldfield m.m.


Nu blir det en lugn hemmakväll (jag älskar lugna hemmakvällar är inte mycket för ut och partaja jag eller) och ladda upp inför träningen i morgon, då det blir 30 min Step intensiv, 45 min core för att sedan avsluta med 1 h dubbelstep. Såja nu fick jag till lite träning också som avslutning var ju inte helt fel med tanke på att detta ska föreställa en träningsblogg :)


Tjillevippen vet ja'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar