tisdag 18 juni 2013

Träningsprogram

För att träna det som jag verkligen behöver fokusera på har jag satt ihop ett eget litet program där jag börjar med att köra 10 repetitioner av varje övning (statisk ca 75 s.). Målet är att göra 3 varv 5-7 ggr/vecka. 
  1. Benböj på balansplatta
  2. Rodd
  3. Planka
  4. Burpees/Mountain Climber
  5. Triceps dips/press
  6. Armpendel
  7. Benpendel
  8. Upphopp

Även följande övningar ska utföras varje dag:
Armhävningar - Har hittat en app som ska hjälpa mig bli starkare i armhävningar den går ut på att man kör 5 set med 60 s. vila mellan. Men för att hålla effektivitet lägger jag in enbensbenböj mellan seten för att träna upp muskelbristningen i rumpan
Stretch framsida och baksida lår minst 3 min på varje för att få ordning på kompartmentsproblemen i låren.

Fick även tips från min yoga-guru, Johanna att testa "Yin Yoga" för att komma åt kompartmensproblemen så det blir till att leta reda på ett program som hjälper mig med detta. Vilken tur att man har duktiga instruktörskompisar att rådfråga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar