fredag 28 juni 2013

BodyStep Express + core boll

Vilken kombination, först köra skiten ur sig med 30 min BodyStep där vi körde de jobbigaste låtarna. Snacka om att min puls sköt upp i skyn, måste bara testa med pulsband nästa vecka. Eftersom jag hade satt ihop 31,5 min BS på en halvtimme var det tur att vi hade 5 minuters vila till nästa pass d.v.s 45 minuter core boll.  Knästående på boll var inte det lättaste med en kropp som badade i svett. Blev väldigt halkigt, måste nog ha lite längre tights på mig nästa gång för att få bättre fäste på bollen. 

Var på besök hos massören igår och fick en rejäl omgång på låren och attans vad ont det gör när han knådar musklerna där, tur att det känns skönt efteråt i varje fall. 
Gick igenom träningsprogrammet med honom och han tyckte att jag skulle lägga till en övning för skuldrorna, så det blir till att revidera träningsprogrammet.

Har även haft uppehåll i löpning för att låren ska få vila mellan BS-passen, men blev rekommenderad att uppta denna igen för att hålla igång blodcirkulationen i låren, så det blir till att planera in underbara löpturer igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar