onsdag 12 juni 2013

Träning tisdagar

Förstår inte riktigt det här med BodyStep och tisdagar, det verkar helt enkelt inte vara någon bra kombination för mig. Blir slut redan efter halva passet och har svårt att hålla tekniken och orken passet igenom. Lördagar däremot har hittills fungerat så himla bra så där har jag hur mycket energi och ork kvar som helst när vi kommer till sista peaken och jag fixar att mana på deltagarna som tusan.
Är det kosten, sömnen, slut efter en arbetsdag eller är det helt enkelt så att atlet-programmet är så mycket tuffare än 70/30 som vi kör på lördagar så det tar kål på mig, men redan efter halva?!? 
Analys program: Det "enda" som byts ut är låt nr 3 som byts mot en mer atletisk koreografi med en mängd burpees och squat. Låt 4 lägger vi till burpees 16 st. Sen är det som vanligt atletisk cirkel med burpees, hur jobbigt kan det vara hehe.

Jag får ta och lägga in ytterligare ett atlet-pass i veckan för att träna upp detta eller åtminstone träna igenom de låtar som vi ändrar i för att stärka upp det som saknas :)

Funderar på att ta en vilodag idag eller så blir det att nöta koreografi till lördag då jag får köra BS92 utan min älskade parhäst, ja hon ska ju ut och roa sig hon...
På tal om parhäst så fick jag feedback igår på passet "Det är så härligt att se er och att ni har roligt tillsammans där framme". Ja, sa jag det är superkul att teama med Cicci. Då sa hon: "Du har inte tänkt på att det kanske är så att det är dig det är superkul att teama med".
Men nä så långt hade jag ju inte tänkt

Hur det än är så är det superkul med BodyStep och på lördag blir det ATTITYD och partyparty. Längtar!!!

1 kommentar:

  1. En massa extra burpees kan säkerligen suga musten ur vem som helst! ;-)

    SvaraRadera