tisdag 13 mars 2012

Mycket träning blev det

Ja hela 4tim45min träning blev det igår.
Började med att starta kaffebryggaren, gick sen och lade mig i sängen och gick mentalt genom några låtar i BS-programmet. Men eftersom det spratt i benen kunde jag inte ligga kvar utan gick ner och slängde i en maskin med tvätt, intog lite frukost för att sen köra igång med inlärningen av programmet. Började hemma i köket och på golvet i en timme ungefär. Tog lite paus med mellanmål och åkte vidare ner på hallen för att fortsätta inlärningen och träningen. Tänk att det ska vara så svårt att lära sig något nytt. BC-låtarna behövde jag bara titta två gånger på sen kunde jag köra dom utan att tjuvkika i häftet. Efter ytterligare några gånger kunde jag även instruera till dom.
Men i BS är det annat eftersom det är första programmet tar det längre tid att lära sig låtarna, dessutom blandas alla ihop åtminstone 3 & 4 har en tendens att blandas ihop.
Men skam den som ger sig.
I morgon kväll kommer jag att gå igenom styrka och stretch för att till sist ha ett genrep på torsdag e.m. och då ska allt sitta som en smäck. Det visar sig ju det.


Efter att ha tränat ett par timmar på hallen blev det lite vila till kvällen då jag var iväg på core-passet med Malin och Gry. Suveränt duktiga tjejer, kanonbra pass och lätt att hänga med. 
Så var det då dags för genrepet i BC och det gick ju faktiskt ganska bra, ska bli riktigt roligt att börja köra nytt nu. 


Hade väl helst haft en vilodag idag, men vila det kan man göra när man blir gammal :o, därför vikarierar jag för kollegan, som är sjuk, och kör core.
Till sist är det dags att ta farväl av stepup - sant, sant, nu låter jag andra köra vidare med stepup och jag kör vidare med BodyStep istället. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar