måndag 12 mars 2012

Medlemsdag

I lördags var det dags för oss på aerostep att ha en medlemsdag och vilken dag det blev. Jag började dagen med att repetera BC51 tillsammans med Sanna. Därefter var det bara att slänga i sig lite lunch för att köra igång med Brazilian dance workout med Pilar Matta från ZenZen i Gävle och vilken härlig människa. Nu blev jag riktigt varse om hur jobbigt detta kan och ska vara. Tufft från början till slut men ojojoj så roligt det var nog en helskön syn att få se mig vicka på höfterna, en annan är ju stel som en kakelugn. Jag tog mig igenom och man kände sig så lycklig efteråt. :)


Dags för nästa utmaning, kettlebells. Första gången jag provar på och ja, som han sade Magnus Lindroth, från Sandviken, att man kanske måste ge det ett par gången för egentligen så tyckte jag inte att det var så stor skillnad mot för vad vi gör i FM och lite av det som jag har med i BodyStep programmet åtminstone halva burpees. Men jag ska helt klart prova det fler gånger om jag får chans till det.


Så till sist poweryoga och jag säger bara det, vilken kille, han kunde då verkligen slå knut på sig själv han.  
Jag hade svårt att hänga med i vissa övningar t.ex. skulle man få höger axel under vänster knä, vilket för min kropp just nu är helt omöjligt men det kanske skulle gå om man tränade det regelbundet några år. 


Sammanfattningsvis var det en helt underbar dag med en hel del, för mig, nya övningar. Och superkul! Ett stort tack till aerostep för denna dag! 


På Söndag eftermiddag hade jag tänkt ta mig iväg till cirkelträning, men eftersom bägge mina teamkompisar var sjuka, fick jag lov att köra BC själv på kvällen och som sagt, jag vill kunna leverera och därför vara pigg både i kropp och knopp när jag kommer så jag valde att stå över då. Och leverera det gjorde jag verkligen, detta var det bästa passet som jag kört sedan väldigt, väldigt länge. Koreografin satt, instruktionerna kom i tid (upplevde jag i varje fall), energin fanns från början till slut, kändes som om att jag kunnat köra ett pass till! 
Fick med mig alla deltagarna att skrika KIAH på pirat-låten, så härligt underbart!
Det var helt enkelt en perfekt slut på veckan och som Elisabeth sa "tack för ett roligt avslut på BC50".


Nu är det Måndag morgon och jag är ledig en hel dag och den tänker jag avvika åt att lära in HELA BodyStep programmet så att det sitter som en smäck till lördag då det gäller.
Pirrigt värre, men som jag längtar... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar