tisdag 14 februari 2012

Superhärlig helg

Vilken helg, den bästa på väldigt, väldigt länge. En helg utan en massa måsten utan bara vara och systerdotter-besök hela helgen.

Det hela började så underbart med ett superpass i BodyCombat och core tillsammans med Sanna och en hel del deltagare. Sen dusch och hem och frossa i en familje-pizza tillsammans med Mats och Lise, kebabpizza av storleken XXL mmmmm. Mätt och belåten fortsatte kvällen i ett rasande tempo.

Lördagen fortsatte i samma härliga anda med träning som start; först step intensiv och sen ett härligt FM-pass med Matilda. Vilken tur att hon hjälpte mig då jag hade lärt in programmet fel :P.
Eftermiddagen fortsatte med shopping och då blev det 2 par skor, 4 tröjor och underkläder. Super duper ibland har man turen att hitta en hel del massa kläder, vanligt kläder hör och häpna och inte träningskläder annars brukar det vara sådana som ligger i mina påsar hem från affärerna. 



Vi hade också planerat bio och innan den gick vi på subway och klämde i oss en macka för att sen ta oss hela vägen in till bion, vilken ligger vägg i vägg med subway :). Men även den sträckan kan vara jobbig efter en heldag i high heels och med ont i fötterna, eller hur Lise? ;)

"En gång i Phuket", galet rolig film kan verkligen rekommenderas att se. Många skratt, det var länge sen jag skrattade så hjärtligt åt en film. 

Den får 4 YYYav 5! Ja då fattar ni väl hur rolig den var!


Så äntligen söndag och ett besök hos farsgubben, måste ju verkligen hinna med honom också. Usch känner mig så otillräcklig när jag inte hinner med att besöka oftare än vad jag gör! Ser till att göra det bästa av situationen när jag är där i varje fall. 
På kvällen var det dags för helgens sista träning i forma av ytterligare BodyCombat pass tillsammans med Sanna och vilken energi jag hade. Det är så härligt när man känner att man har energi som räcker och blir över för ett combat-pass. Sen ett behövligt yoga-pass tillsammans med härliga Ida för att till sist avsluta söndagsträningen med att filma två BS-låtar att skicka in för bedöming. Njaaa så där men nu skickas dom in så tar vi smällen sen. 


Detta var då verkligen en superhelg med en massa bonus-tid tillsammans med både Lise och farsgubben. Hann även med att påbörja hemside-uppdatering d.v.s. konventet, nu väntar bara drygt 500 foton som ska gås igenom och sållas ur för att laddas upp och läggas ut snyggt på sidan. Pust känns tungt när man tänker på det men det är bara att köra igång så kommer det vad det lider.


Och efter en härlig superhelg vad kommer då om inte en härlig supervecka!


En härlig alla Y-dag önskar jag er alla där ute i cyberspace!


Tjillevippen vet ja´

1 kommentar:

  1. du det va skit jobbigt! + att det sved som f*n i ögonen! (;

    SvaraRadera