torsdag 17 mars 2011

Planering

Den här veckan har det varit lite för mycket träning för att det ska vara bra för kroppen och då är det framför allt benen som fått jobba lite för mycket. 
Träning som löpning, combat, stepup, FM och spinning fördelat på 3 dagar, var nog inte det bästa upplägget.
Och dessutom efter lite bannor från en träningskompis inser jag att jag måste planera min träning lite bättre för att kroppen ska orka och dessutom hålla. 


Kommande inplanerade tävlingar är:
Göteborgsvarvet i Maj & Vätternrundan i Juni.


Alltså, det jag ska fokusera på är löpning och framför allt cykling eftersom det är sista delmålet i klassikern och klarar jag den kan jag sålla mig till den stolta skaran som gjort "en svensk klassiker", vilket har varit min dröm i många år och jag har väl aldrig varit så nära som nu.


Träning som core, simning, combat & StepUp får enbart tjänstgöra som bonusträningar ett tag framöver.


Med andra ord framöver blir det löpning 3 ggr/vecka, spinning 2-3 ggr/vecka sen övrig träning i den mån det fungerar. 


Nu är det bestämt och det får banne mig ta och bli så...

1 kommentar:

  1. Ha, ha! Vilken makt jag har! :-) Nej, skämt åsido, var rädd om dig och din kropp. Tycker du resonerar alldeles rätt! Nu ska vi göra världens bästa (och snabbaste) Vätternrunda!

    SvaraRadera