fredag 11 mars 2011

Piggelin!

Vaknar av att sambon ligger och knuffar på mig, då blir jag varse att klockan ringer. Ja just ja hade ju lovat att hänga med och simma idag men helst av allt hade jag bara velat dra täcket över mig och fortsätta sova. 
Men det blir i varje fall en lugn simtur med enbart teknikträning i dag fick t.o.m. in två längder crawl i stora bassängen, har jag aldrig lyckats med förut. Men det vill till att öva, öva, öva för att få bort hyperventileringen på crawl-simmet. 
I går var det tänkt att ta det relativt lugnt men det blev två extra pass först ett combat på 20 minuter och till kvällen ett combat-pass på 50 minuter. Känner mig trots det fortfarande ganska pigg i kroppen.


Nu är det dags att börja planera för nästa mål: Göteborgsvarvet (helst på 2 timmar) och Vätternrundan, vilket är den sista delen i klassikern för min del. Hoppas, hoppas att det går vägen och att vi får bra väder.
Måste försöka lägga in kombination med cykling och löpning för att få till en jämn spridning på dessa. Men det ska ju även passas in med mina andra pass på hallen som StepUp, combat och core. I värsta fall får jag nog hoppa något resten av terminen så att jag kan ägna mig åt min egen träning ett tag till.


Nu blir det jobb ett tag för att sedan dra iväg på genrep BC för i morgon gäller det, då är det release!!! Det blir kul det och innan är det äntligen dags för ett core-pass på lördag f.m. det var länge sen.


Tjillevippen vet jag!

1 kommentar: